skjarlie Skrevet Desember 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 skal skifte til fk motor. men eg ser at det er forskjell på dei motorfesten som står på blokka på f motoren, og dei som står på fk`en. dei som står på f ser meir vridd ut. må eg skifte dei som står på ramma, for å bruke hydrauliske motorfester frå 940? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 jeg hadde bytta festene på blokka, og kjøpt nye gummiputer, å kjørt med vanlige F fester.. de hydrauliske koster 1500,- pr nye, og sånn som det er greit å bytte når en først har alt ute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarlie Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 ja, men eg har hydrauliske liggande.. bestillte motorfester på volvo, etter skiltnr, og då fekk eg hydrauliske. og når eg først har dei, så er da vel betre å bruke dei? dei er vel sterkare? reknar med eg må ha rammefestene ifrå ein 940 då? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarlie Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 og det var gummi som stod på f motoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 de hydrauliske motorfestene er mer komfortable, skaper mindere resonans etz i karosseriet. Men det koster jo flesk og er ikke på langt nær like holdbart som noen gummiputer. tilbake til spm ditt, så trur jeg du burde finne et par ramme-braketter fra en bil med hyd. motorfester ja...jeg er ganske sikker på at de for gummi er noe høyere enn de for hydrauliske... du kan risikere at girkassa slår oppi tunellen. Om ikke, så kan du ta mål av de du har, og måle på en bil med hyd, motorfester om det er noen forskjell, tror ikke det er så mange som har sjekka ut akkurat det :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarlie Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 ja, har bestillt motorfester frå 940 no.. men girkassa kan vel ikkje ta borti, når, etter det eg har høyrt er identiske karosseri på 740 og 940?? stemmer ikkje det? då må det jo gå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 ja, har bestillt motorfester frå 940 no.. men girkassa kan vel ikkje ta borti, når, etter det eg har høyrt er identiske karosseri på 740 og 940?? stemmer ikkje det? då må det jo gå ikke karosseriet det står på, de er jo prikk like. MEN, Hydrauliske motorfester er ca 3 ganger så høye som "vanlige" gummipucker, og siden motor og girkasser er ankret opp i et "tre-kant"- oppheng, vil før eller siden clutchhuset slå oppi tunellen om motoren heves i front. Du har sikkert sett avstanden mellom clutchhus og tunell...prøv å lirke inn 2 hockeypucker inn der, og se at det lett blir trangt :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarlie Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 men når eg då skiftar til motorfester, med metallfestene og hydr. gummi, frå 940, girfeste frå 940, og motor og gir frå 940, må jo det bli akkuratt det samme? eller er eg heilt på jordet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 skjønner ikke helt hva du skriver der, men "brakettene" opp fra bjelken under motoren (mellom framhjula), motorfestet(i ditt tilfelle hydraulisk), og braketten inn til motorblokka må være av SAMME type (altså ALLE delene burde være fra en bil med hyd. motorfester). Jeg er ikke overbevist om at ALLE 940'er har hyd. motorfester...men turbo-modellene har det. Men det passer på 700-karosseriet, det gjør det. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarlie Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 ja, men då er me einige.. skal ha alle motorfeste frå 940 (med hydrauliske motorfester.. er ikkje heilt sikker, men trur alle 940 hadde hydrauliske Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.