Gå til innhold

Min VW Rolf

Ranger emnet


burnoutking

Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden du likevel skal lakkere en del(?) så foreslår jeg at du sveieser igjen gropa bak hvert dørhåndtak, men lar dørhåntakene være der. Gjerne installer fjernstyrt sentrallås og kjøp nye håndtak uten nøkkelhull og lakker de i bilens farge.

Blir en del lakkering ja: høyre bakskjerm, bakluke, forskjermer, grill, øyelokk og frontfanger + muligens eikene på felgene. Skal kjøpe inn 4 liter lakk og 8,5 liter klarlakk av en på forumet, så kjører jeg på.

 

Vet ikke om jeg skal lakkere dører, da blir det nesten snakk om hellakkering. :p Audi-håndtak er dog utrolig fett, men skulle jeg lakkert dørene hadde jeg òg fjernet sidelistene. Litt mye arbeid når jeg ikke kan sveise. :)

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt at det er et helvette å litt til for å fikse audihåndtak. ( som den vwvortexhorajeger så har jeg lest det der en plass )

 

men så lurte jeg også på om du bestilte emblemfrie grillen din igjennom tmtuning, og om du fikk den lakkert av dem?

Grillen er produsert av FK, og kostet meg 200 på Gatebil. :)

Har lakkert den ett strøk med lakksprøyte, og pusset ned ujevnheter (kjørte med den to måneder ulakkert = steinsprut etc. :p), så den har ikke fått klarlakk enda. Skal bestille en del lakk av en på forumet som skaffer billig, så blir det lakkings rett etter nyttår.

 

Skal man ha Audi-håndtak, må man vel helst skjære bort "recess"-en til de gamle og sveise inn slik plate med ny grop og håndtak. Litt stress for meg, som ikke kan sveise. :p

 

Bakluken skal blir som den i posten over, altså semi clean - har jeg funnet ut.

 

Her ser du hvordan Audi-håndtak fungerer:

Audi door handle conversion kits

 

Skulle jeg hellakkert hadde det definitvt vært et alternativ, og da også fjernet sidelistene. :)

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn! Dett frister:

Heckklappenverlängerung VW Golf 3 III clean Heckklappe bei eBay.de: Sonstige (endet 15.12.07 21:56:12 MEZ)

 

 

Må bare finne på en lur måte for å få blinklys. :S

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm sett flere golfer med denne løsnigen, men er det ikke like lett å lage en selv?

Jo, sikkert ikke vanskelig hvis man har dreisen på karrosseriplater (noe jeg ikke har :p). Uansett, kom til å tenke på at det ikke er lov til å modifisere baklyktene, blir kanskje litt drøyt å ha en "EU-bakluke" til periodisk kjøretøykontroll? Hehe ... tøft er det uansett.

 

Huff, jeg må slutte å sitte på Ebay:

Golf 3 Lederausstattung Weiß 3 Türer bei eBay.de: Innenausstattung (endet 15.12.07 11:37:54 MEZ)

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koble blinklysa, der ryggelysa er. blir vel godkjent da? om det ikke går ann å ha begge deler i samme.

 

sveis samtidig igjen der "lista" for åpneren sitter og monter dør-popper med knapp. det er penere enn når lista sitter igjen.

Problemet er vel det at lyktene er E-merket i original form, og hvis de blir modfisert faller E-merkingen bort?

 

Har tåkelys bak, noe mulighet for å herje dise om til blinklys? Ryggelys må jeg vel ha, siden de er påbudt? Litt usikker.

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykka meg akkurat innpå tråden når du posta ^^. les tråden til han A.Reif så står det hva han gjord.

Skal sende ham en PM. :p

 

 

Bestilte 4 liter lakk og 8,5l klarlakk i dag.:yak:

 

Håper å lakkerer rett etter nyttår.

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den brune tre'rn der er strøken, stod parkerkt ved siden av den på siste Vacn treffet på rudskogen.. strøken er den forsåvidt. men appelsin lakk noen steder:( men faen ååå fin ellers!

 

 

 

Sorry OT

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår