Gå til innhold

Hva gjøres når politi`et gjør en stor feil?

Ranger emnet


carleet

Anbefalte innlegg

vi hadde en diskusjonskveld her forleden dag å tenkte jeg ville dele dette med andre som hadde en synsvikel i denne saken

 

 

Det hele dreier seg om en barndomskamerat som ble tatt i påvirket tilstand, han hadde vært på fest lørdags kveld. kjørte til jobb mandags morgen å ikke drukket hele søndag. han blir stoppet i rutinekontroll og han får utslagsgivende på blåseprøve 0.22 og må inn å ta blodprøve. det viser seg at han har store mengder kokain i kroppen og da blir indratt førekort for 2år. han anket men fikk ikke medhold pga mangel på nye blodprøver osv. han syntes det var surt trist å leit. han får brev hjem i posten og må vente to år. (dette skjedde i 2005). nå gikk løpetiden på de 2 årene ut forleden dag. han ringer politiet å spør om han kan få igjen førerkortet. Politiet på tlf: førerkortet? det har aldri blitt beslaglagt her, ifølge mine papirer hadde de surret med din og en annens person blodprøver å det viste seg at du ikke har mistet lappen, så den er det bare å hente.??? jahh svarer min kamerat. jeg har ventet i 2 år på at dere har gjort en glipp..? ja, nei.. ehh det får jeg desverre ikke gjort noe med.

 

Hva skal han gjøre? noe forslag.

 

det er ganske iriterende å ha ventet i 2 år på at han da egentlig kunne kjørt hele tiden.. 2 år med buss, trikk,tog, buss og venner for å komme seg noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Det er vel påtalemyndigheten som må ta smellen her, dersom det har skjedd slik som du sier :)

 

hva kan man eventuelt forvente av "smell" på påtalemyndighetens lanke?

 

ersatning? eventuell tapt arbeidsfortjeneste? tort og svie? hamburger på macdonalds?

 

ble nyskjerrig :)

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det som er greia er at alt har jo vært mellom rettsystemet. og grunnen til at han ble felt er at han da ikke hadde noe annet bevis på at han ikke kjørte i ruset tilstand, han har avtale med advokat i dag så får vi se hva utfallet blir der.

 

Det er ikke så lett å ikke godta det når du ikke har noe motbevis. legen har jo dyrket blodet, pga kokain funn.. så når de resultatene kom i posten 3 uker etter. at han skulle da møte i retten. da og da. er ikke så enkelt å ta nye prøver å motbevise det. den gang. men det er nå merkelig at de ikke kan ringe. eller gi beskjed om at de har gjort feil og at han kunne få tilbake førerkortet. de kunne jo bare sendt det i posten etc.

 

lurer på hva som skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår