Sonax Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Hva er best å bruke når jeg skal tette rundt varmeapparat vifta på Omega A? Som ikke gnager og lager rust tenker jeg da... Og hvor må jeg skru meg inn for å finne pæra til varmeapparat "bryterne"? Eller har de droppa fiberopticen så jeg må bytte flere? Hvordan er blitzen på panseret festa? Er flakket av så må bytte den, ser jævlig ut for tida... Hvor er giveren til turteller? Evt noen som vet om normale feil som kan sjekkes før jeg bytter giver? Er en 3000, og jeg finner ikke noe drev eller vaier som går til speedometerhuset, bare kabler. Har også noe bensinlekasjer, ser nesten ut som det lekker fra slangene mellom "fuelrailn"(som sikkert ikke fortjener det navnet med skit au) og dysene. Pratet med GM Norge og de sa at det bare er å bytte slangene og bruke vanlige slangeklemmer, at det som er nå er noe trykkkoblingsaker fra fabrikk. Stemmer dette? Gidder ikke ødelegge så mye jeg må ha nye dyser uten grunn=P Håper virkelig noen kan svare på noen av spørsmålene min da;) Takk på forhånd:hello: Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet November 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Faen da, ingen som vet svaret på noe av dette? Blir så jævlig kaldt ute i lengden hvis jeg må finne ut av alt selv:( Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_S Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Er elektronisk speedometer på 3000. Hva som er feil tør jeg ikke svare på. Siter Omega 3000 24V Turbo Vivaro 1,9 DTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Er det ikke veivakselsensoren som styrer turtelleren da? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet November 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Jo det var det jeg også trodde, men såvidt jeg har skjønt skal ikke bilen starte hvis den er deffekt. Å bilen går jo som faen, men turtellern er død og speedometeret bommer med 20 ca.=P Får skru opp såpass at jeg kan forsøke å følge kablene å se da, kan være dårlig kontakt på turtellern bare, den kom å gikk litt ei stund før den takka helt for seg. Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Jo det var det jeg også trodde, men såvidt jeg har skjønt skal ikke bilen starte hvis den er defekt. Det kommer an på motoren. 2literen i omega B klarer seg uten veivsensor, men går i nødmodus, mens V6erne ikke starter. Aner ikke hvordan det er på motoren din, men den burde i så fall gått i nødmodus. Søk på VxON, så er det vel mulig du finner ut av det. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet November 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Ja, noe nødmodus går den ihvertfall ikke i=P Går som faen, men turtellern er like fullt død=/ Får bare prøve meg litt fram på turteller sida. Men ingen som vet noe om resten av spørsmålene fra førsteposten min? Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 hehe min fungerer som il tempo gigante sin den ene tar over der den andre slutter :P drog bilen opp over det røde merke og så plutselig datt turtallet ned på 4500 så var det bare og fortsette til det røde igjenn gjekk som ei kule da med mine røde skilter som har gått ut på dato :P Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Hmm, har ett par spørsmål til jeg=P Som jeg håper får flere svar enn de resterende. Slangene som står på dysene, er de bare å bytte ut til vanlige slanger med klemmer, eller må man ha noen slags spesielle med trykk-kobling, da de som er der fra før av ikke har noe slags slangeklemme, men ser ut til å være presset på fra fabrikk. Og hvor i helvette sitter kjørelysreleet?=P Var en sak til jeg lurte på men den har jeg glemt nå i kveld=P Kommer seg nok i morgen skal dere se;) Please, please svar de av dere som vet noenting som helst, både på disse spørsmålene og på de i den første tråden min;) Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 OppOppOpp, jeg trenger virkelig svar=/ Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 er det plass til slangeklemme er det berre og smelle på berre det er tett! prøv deg frem og gje gass! :P Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Joda, det er forsåvidt greit nok;) Men noen som vet noe om resten av spørsmålene mine? Kjørelysreleet plager meg virkelig, og jeg er særdeles dårlig til å analysere merkingen på releene=P Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 ka som feiler kjørelysene dine da? releene pleier og ligge under panseret en plass berre og leite seg frem der dei andre sikringene er.. Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Vell de bare funker ikke=P Regner med det er releet som er gåent. Sikringene ligger jo under rash på førerside, å der finner jeg det ikke. Er jo en boks under panseret, men jeg finner ikke ut hvilken som er til kjørelysene=/ Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 hmm merkelig.. sikker på at bilen din ladder? mine fungerer heller ikkje med en gang må få opp turtallet for at den skal ladde da kommer lysa.. må demontere den og reparere Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg