Gå til innhold

Erik_S

Bruker
  • Innholdsteller

    75
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Erik_S

  • Bursdag 01/26/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Motor (eks 1.6)
    3000 24V
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Erik_S's Achievements

  1. 2,6 har elektronisk speedometergiver. 2,4 og nedover har vel vaier.
  2. Nesten garantert at det er dette som må byttes: http://www.carparts.no/goxpage00000074dbp01-3003500609.html
  3. Siden 2,4'en er rimelig lat, og dere ikke skal bytte motor, så er det lav og stiv som gjelder :race -Sveis tårnstag foran og bak. (Eller kjøp her: http://www.wundergeil.dk) -Sveis diffsperre -bytt ut hovedforingene i bakstellet med polyurethan (kjøpes her: http://www.tigerspeedparts.no) -Fyll 60psi i bakdekkene
  4. Erik_S

    girkasse

    De er ikke like. 2,0 er ohc motor. 2,4 - 2,6 - 3000 12V - og 3000 24V er cih. Skal du ha kasse til 2,0 kan du bruke fra Omega B også.
  5. Den svarte Omegaen jeg hadde før, ble kastet p.g.a enorme mengder rust. Den hvite er et samarbeid mellom meg og en kompis, men han skal ikke kjøre driftingløp. Bare "kosesladde" på Opel-treff og sånt. hehe Hvis du vurderer turbo, så bør du ta kontakt med de karene her: JMA Performace - Vi gir deg bilen du drømmer om De har meget god peiling på trimming av Opel. Prisene er det heller ingenting å si på.
  6. Funker brukbart på 2. gir, men 3. kan man bare glemme. Og nå kommer vel den evige diskusjonen om hva som kan kalles drifting og ikke :hammer
  7. Omega 3000 24V er helt sjef bil å drifte med. Greit med effekt og bra dreiemoment, meget bra styreutslag, drivverk som tåler store mengder juling, osv Få på et senkesett med noen bra dempere, og bytt ut hovedforingene i bakstellet med polyforinger, så har du et meget bra utgangspunkt. Som du sikkert har skjønt, så kjører jeg Omega selv.:thumb Nærmere bestemt denne: POWERDRIFT - SladdeOpelen
  8. Erik_S

    Boltsirkel

    Kjøp deg et sett med slingrebolter, og sentrerings-ringer som passer 100%. Da blir det bra ;)
  9. Omega A sedan(2,6 og 3000)har samme understell som Senator B. Stv. har stivere bakfjærer og annen innfestning på bakdempere. Her får du senkesett: Eiker Motorshop - Norges strste bilvarehus - Hovedside
  10. c30se ble aldri levert med turbo originalt. Tidligere gikk det an å få tak i komplett turbokit fra Lotec og Hipo Autotechnik, men det ser ut som de har sluttet å produsere til c30se. ville kontaktet: JMA(JMA Performace - Vi gir deg bilen du drømmer om) eller Protrim(Protrim - Vi gir bilen din ytelse!) Disse to firmaene har god peiling på Opel, og har bygget endel 24V turbomotorer.
  11. Er ikke startsperre originalt ivertfall.
  12. Tiger Speedparts Jeg har disse, og er greit fornøyd. Merker stor forskjell ved spinning og herjing. Slipper at bakstillingen begynner å "hoppe" Han har to typer...anbefaler de stiveste :asshole: Eller du kan kjøpe originale, som du får billigst her: Bakstilling Foringer/stag
  13. Dette gjelder kun 3,0 24V. 2,6 og 3,0 12V har dobbelt kjede, og det holder leeenge. Har hørt snakk om 500.000 km.
  14. http://www.bilforumet.no/omega/189660-kj-p-omega.html
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår