Gå til innhold

Batteri: Kinetik vs Enersys Odyssey

Ranger emnet


#BMW#

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Den testen ville jeg tatt med en klype salt da de avhenger av oppsett, bruker og mange andre faktorer også.

 

I dette tilfellet så hadde jeg valgt Kinetik, pga ytelse vs pris.

 

Og forskjellene var ikke så store som dere skal ha det til, det skillte vel 1,5-2dB, noe som har liten betydning om bilen ikke skal brukes i konkurransesammenheng i norges/verdenstoppen.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til normal bruk så er kintetik sikkert like bra som alt annet...

Men skal det konkureres så er det helt klart at odyssey batteriet klarer mere på ytelse siden......

 

Må korrigere deg litt Nils Petter... 1.5-2 db er mye forskjell...uansett om det skal konkureres eller ikke....

 

Og hvis jeg ikke har lest feil noen steder, så "sliter" du med det samme problemet som jeg hadde med kinetik batteriet, som det jeg hadde med kinetik... selv om du bruker kinetik laderen, som er dyr.... ;)

 

Hint : 9 volt......

 

 

Jeg for min del blåser lang masj i hva de enkelte kjøper og bruker , men jeg vet hvilket batteri som har funket utmerket i alle bilene i teamet...og ingen sliter med 9 volt. :)selv om det sitter 4 , 8 eller 16 kw i bilen....

 

Og en av grunnene til at jeg gjorde testen, var at jeg ville finne det råeste batteriet til normal pris...Eller det "vi" spiller høyest med......

 

Og ikke er jeg sponset fra noen batterileverandør heller, så det er kanskje andres utsagn som bør taes med en klype salt... ;)

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at grensen for Odyssey PC1700 går ved ca 1000 A. Da kommer spenningen gjerne under 10 V... Vet ikke hvordan det er med tilsvarende Kinetik?

Men jeg har "bare" 2x50mm2 kabel fra + polen.

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket batteri bruker dere nå?

 

I alle team bilene våre sitter det seff. odyssey/stinger..

I min egen bil sitter det crankenstein...

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår