Gå til innhold

Int for bilbane/ driftebane på sørlandet

Ranger emnet


pacecar

er dette noe vi trenger i sør?  

93 stemmer

  1. 1. er dette noe vi trenger i sør?

    • Ja, og stiller gjerne å deltar på dugnad+ det som skal til for å få dette til
      38
    • Ja
      33
    • Ja ,men flere bruksområder
      18
    • Nei
      5


Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo ikke snakk om at man skal bruke det anlegget der uannset...!! Etter det jeg har forstådt så er de ute etter et helt nytt/annet sted å holde på...

Jeg tok bare frem filmen for å vise at sladde-gleden også finnes på sørlandet....! you si.. :)

 

det tar tid å få ting på plass, så kan godt være å bruke den plassen middlertidig..så filmen er konge den,... Ellers så håper yahn fra ss racing og noen fra retard racing kommer med noen innspill her..

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har meldt meg opp på at jeg er med på dugnad i alle fall.

 

men kan man komme med hvilken som helst bil eller? for er ikke så lysten på dugnad hvis jeg ikke kan prøve å kjøre litt med volvoen.:)

 

ellers så har jeg lengta litt etter en ordentlig bane, der man kan komme å se litt fin kjøring uten om de derre gatebiltreffa:)

 

og hvilke plasser er det dere har i tankene til dette stedet?

er det noen plasse som blir litt avsidesliggende når den nye veien kommer kanskje?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tar tid å få ting på plass, så kan godt være å bruke den plassen middlertidig..så filmen er konge den,... Ellers så håper yahn fra ss racing og noen fra retard racing kommer med noen innspill her..

 

En skikkelig bane på Sørlandet er absolutt på sin plass :)

 

Drifting er veldig "in" for tiden, og det er selvsagt viktig at dette tas hensyn til ved planlegging av bane/motorsportsanlegg. Likevel mener vi det også må legges vekt på tradisjonelle verdier som mulighet for rundetider. Om det i første runde bygges "bare" bane, så bør det på området være mulighet for senere å utvide med 201m og utstillingsområde. En stor åpen plass for burning/kjegler/mv bør legges inn som en del av banetraseen umiddelbart.

 

Uansett utforming, er det en interessant arena for SS-racings treff.

 

Når det gjelder plassering, så har vel både Sogndalen og Marnadal vært nenvt. En bane er allerede etablert på Lista. Slik vi ser det, bør en bane plasseres ØST for Kristiansand. Tenker da primært Sørlandsparken/Lillesand/Birkeland. Dette er viktig for å få et bredest mulig publikumsgrunnlag mot Aust-Agder/Telemark i tillegg til Kristiansand og omeng. Men for all del: Bane i Marnadal er bedre enn ingen bane ;)

"Du kan tro at du kan, og du kan tro at du ikke kan.

I begge tilfeller har du rett."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har meldt meg opp på at jeg er med på dugnad i alle fall.

 

men kan man komme med hvilken som helst bil eller? for er ikke så lysten på dugnad hvis jeg ikke kan prøve å kjøre litt med volvoen.:)

 

ellers så har jeg lengta litt etter en ordentlig bane, der man kan komme å se litt fin kjøring uten om de derre gatebiltreffa:)

 

og hvilke plasser er det dere har i tankene til dette stedet?

er det noen plasse som blir litt avsidesliggende når den nye veien kommer kanskje?:)

grunnen til avstemmning er bare for å lodde hva folk mener å tenker, så er om man skriver dugnad..så er man kanskje int i hjelpe til litt når det trengs..for er mange steiner som skal på plass..ellers er det ment for alle slags biler bare dem er i god stand..så får man se ann utvikling etterhvert.. så hvor og hvordan banen blir vet ingen..for vi jobber jo med saken..:pray

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da en god start iallefall. Vet ikke størrelsen på banen, men positivt er det. Den flystasjonen der ute har stort potensial.

http://www.farsunds-avis.no/artikkel.asp?Artid=20007

 

denne har ikke vi noe med å gjøre..men et samarbeid kanskeje kan være lurt? noe som kjenner folkene bak :notin:

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig bane på Sørlandet er absolutt på sin plass :)

 

Drifting er veldig "in" for tiden, og det er selvsagt viktig at dette tas hensyn til ved planlegging av bane/motorsportsanlegg. Likevel mener vi det også må legges vekt på tradisjonelle verdier som mulighet for rundetider. Om det i første runde bygges "bare" bane, så bør det på området være mulighet for senere å utvide med 201m og utstillingsområde. En stor åpen plass for burning/kjegler/mv bør legges inn som en del av banetraseen umiddelbart.

 

Uansett utforming, er det en interessant arena for SS-racings treff.

 

Når det gjelder plassering, så har vel både Sogndalen og Marnadal vært nenvt. En bane er allerede etablert på Lista. Slik vi ser det, bør en bane plasseres ØST for Kristiansand. Tenker da primært Sørlandsparken/Lillesand/Birkeland. Dette er viktig for å få et bredest mulig publikumsgrunnlag mot Aust-Agder/Telemark i tillegg til Kristiansand og omeng. Men for all del: Bane i Marnadal er bedre enn ingen bane ;)

 

der kom du med masse gode poeng..så alt tas til etteretning (første tekst er kopiert av en fra NAF , så vi kan endre en del) men banen blir liksom ikke stor som rudskogen le lignende..men rundetider vet jeg å er populært..men om man prøver å kombinere(går vel det)+ drifting..så er man langt på vei.201m er noe jeg gjerne ser komme+self plass til biler (utstilling ).så du er hjertlig velkommen vet du til å bidra..:pray men ang plassering må vi nesten ta det vi kan få..men om noen vet om område+grunneiere som er på glid,så ta kontakt..men ja er oppforbi songdalen vi ser på uten noe er bestemt..jobber med å få en grei bil som lager noe lyd..skal tas noe støymåling i morra.. men kom med forslag av alt..så kanskje vi får en grei deal tilslutt..så om dere er på facebook sjekk etter gruppa der å.. jo flere vi er jo bedre :) alle meninger tas med..takhøyde må man ha..beklager noe dårlig skriveferdigheter men..prøver bare å bidra med noe positivt

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, dette kan det bli saker av :)

 

Jeg stiller gjerne opp på litt dugnad og selvom det kanskje ikke er veldig aktuelt for min del i IT-bransjen, så stiller sikkert mange opp med en hjelpende hånd av typen de kan best. Er det noe IT relatert stiller jeg gjerne opp med mine kunnskaper og resurser.

 

Jeg blir nok av typen som vil stemme for muligheten til å kjøre rundetider, siden jeg har fwd og ingen planer om å gjøre noe med det. Hvis ingen har en R32 stående og støve :P

 

Men drifting er gøy og jeg tror det fint kan lages en bane som både drifting og rundetider kan dra nytte av. Jeg har liten, lett og stiv bil som har godt av litt svinger og ikke lange rett strekker :)

 

Venter spent på oppdateringer i denne saken :)

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da en god start iallefall. Vet ikke størrelsen på banen, men positivt er det. Den flystasjonen der ute har stort potensial.

http://www.farsunds-avis.no/artikkel.asp?Artid=20007

 

Er det allerede en bane der som er under opparbeiding...?! Da blir det jo kjøring der til neste år da.. noen som har flere bilder av banen..???

http://www.PowerDrift.no

I Live My Life Sideways...!

 

Mvh Fredrik Øksnevad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det mange gode innspill, fortsett i den duren ;)

 

I går hadde vi en uoffisiell støymåling ved plassen i Marnardal, Vi hadde polititilatelse til å sperre av veien og vi fikk en bil med god lyd til å dra bra på. Vi hadde støymålere satt ut 2 plasser og det ble et lovende resultat. Det vil selfølgeligbli gjordt offisielle målinger til et evt konsesjon. Men nå kan vi jobbe videre.

 

Vi vil så langt det er mulig innkludere flest mulig, banen vil bli satt opp for drifting, men det blir også mulig mer time atack ,forhåpentligvis 201m , og vi må jo prøve å legge opp for tohjulingene også. alt dette avhenger av økonomi og om ting blir praktisk mulig mht, området.

 

Vi har lyst å få til en isbane i vinter og kom gjerne med innspill på aktuelle plasser;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår