Gå til innhold

Falken`: Volvo 760 Og vi bytter motor igjen, denne gangen er det turbo..........

Ranger emnet


Falken`

Anbefalte innlegg

gromt dette, ser ut som det begynner å bli noen Volvo'er i norge med V8 under panseret :D

 

holder selv på med 240 og pakker inn v8. mangler noen små deler så skal min også starte, gleder meg til den blir kjør bar

 

Ja det ruller noen rundt, men det er langt fra "vanlig" ennå.

 

Men er veldig artig, har hatt volvo med sprek turbo motor og brukt det litt. Så var en morrsom overgang til noe med ennå mere hester og masse mere vrimoment. Fungerer på en helt annen og mye mere brutal måte. Så du har all grunn til og glede deg:)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg møtt på litt problemer, vibrasjonene jeg hadde var ikke eksos vibrasjon. Hadde det bare vært så vell. Etter en runde med litt godt lys kunne jeg se at girkassa lå godt oppi girkassetunellen. Så da var det bare en ting og gjøre, og løfte ut motor og gir igjen:( Har fått justert litt på tunellen, og setter den sammen igjen i dag. Så får vi se om det blir noe bedre.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått sammen bilen nå og ble veldig bra. Litt bilder fra prosessen.

 

Motor løsnet, og front på vei av igjen:

 

DSC00220.jpg

 

Her nede ligger problemet til vibrasjonene:

 

DSC00221-1.jpg

 

DSC00224.jpg

 

Turbo Tony står klar med slegge og mener det bare er å denge på;):

 

DSC00223.jpg

 

Her ser man tydelig hvor kassa har liggi oppi tunellen:

 

DSC00225-1.jpg

 

Etter litt banking, justering og litt ny tektyl, så det til slutt sånn ut:

 

DSC00226-1.jpg

 

 

Var også over smøregrav med bilen i går og oppdaget at foringene til diffen var fulstendig kast. Da sa benytter jeg annledningen til og sette i slyngediffen jeg har liggende, med nye foringer. Bilder kommer.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også spørsmål om hvordan giroverføringen ser ut, så legger ut et par bilder av det,er ikke så bra bilderog heller ikke så lett og se, men håper det hjelper litt.

 

Fremme på kassa (bilde er opp ned men).

 

DSC00229-1.jpg

 

Fra shalteren (orginal volvo):

 

DSC00228-1.jpg

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en flott bil dette her. Er vel som en drøm med v8 istedenfor den seksern som sto der tenker jeg. Film snart?

 

Er mye mye bedre ja hehe, bare gangen på den når man ligger på tomgang og glir rundt i 30 km\t er nydelig. Og hvor brutal respons det er i motoren når man drar på. Må vell få filma litt ja, skal se hva jeg får til. Men nå står volvo treffet i Ål først på listen:)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å titta på bilen din i dag jeg:) sto utafor Fibo i Holmestrand, var der med skolen. er bare en ting å si GROMT!!!

 

Hehe takk for det, stemmer så noen skoleklasser som titta innom verkstedet et par ganger i går:)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt her om dagen igjen, nå er det helt riktig justerte ventiler i motoren også. Er hydrauliske løftere, men de ble justert tilbake til grunn instillingene sine, noe som absolutt ikke skader.

 

 

Under justeringen:

 

DSC00240.jpg

 

Fikk også dreid meg en smart liten patent for å holde øvre radiator slange unna reima til dynamoen. Ble selvfølgelig polert og tig-sveiset. Legger ut flere bilder av denn braketten senere, men sånn begynte det.

 

DSC00241.jpg

 

Til slutt for i dag, et lite stemningsbilde utenfor verkstedet, av bilen min og Øyvind Gantenbein her på forumet. Med hver vår diesel tutt. Like møkkete begge bilene:(

 

DSC00242.jpg

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår