supahman Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Hei! Har nettop skiftet vinterdekk på min Passat (95) Når jeg kommer opp i hastigheter over 60-70, trekker bilen mot venstre når jeg gjir gass, og når jeg slipper gassen trekker den mot høyre. Kan ikke huske det var sånn med sommerdekkene. Har sjekket lufttrykk å det ser bra ut. Har også hatt bilen på rep nylig og skiftet noe med bremsene på venstre bakhjul. Noen som vet hva det kan ha seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vektra Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Tror det stammer seg fra slakk i forstillings deler, styrekuler, foringer etc. Har du vært borti noe kan forstillingen ha fått seg en kakk. Det er litt forskjell på rullemotstanden på sommer dekka, kansje det er derfor du merker dette nå? Uansett ta forstillings kontroll!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Hvis det er når du bremser, er det slitte foringer i bærebrua di. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supahman Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 er ikke under bremsing. Eks. Ligger med konstant fart i 80km/t. slipper gassen, og bilen "svinger" mot høyre. Gir gass igjen, og bilen "svinger" til venstre. Så en forstillingskontroll er tingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vladnag Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Høres ut som et slitt endeledd for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supahman Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 hm... dyre greier? hvordan kan jeg feilsøke mest mulig selv før jeg evt. tar den på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ksveggen Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Garantert slitt foring! Den bakerste på høyre bærebro, ca 10cm i diameter! Kansje den har vært gåen over lang tid, men fikk nådestøtet når du jekket opp bilen slik at foringen ble "vridd" utover det normale. Rimelig grei sak å skifte hvis du har litt teknisk innsikt, eller en god kompis... Kan være lurt å ha ei presse eller ei god skrustikke for hånden da!:thumb Her er ett bilde jeg fant forresten: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supahman Skrevet Desember 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 har sjekket litt selv. Jekket opp bilen fremme, og fant ut at på h.f kan jeg bevege hjulet litt til sidene. Virker som om det er litt slark der. Ikke mye, men noen mm er det. Venstre siden virker det som om det meste er "fast". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Hehey, akkurat hva jeg er ute etter, Bilen min (saab 9000 95mod) Går mot høyre uansett om den triller eller om jeg gasser på. Hva kan det være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg