Gå til innhold

Tomgang problemer. A6 1.8 5V

Ranger emnet

CoreCell

Anbefalte innlegg

Æh jeg trenger lit hjelp!

bilen går ikke riktig på tomgangen, dette skjer når jeg slipper gassen å klemmer inn cluchen, da faller tomgangen ned på nesten 300rpm å så opp på rundt 1300rpm dette gjør den en liten stund før den stabiliserer seg.

meget kjedelig når jeg står i lyskryss å by kjøring. bilen er et sammenhengende helvete!!angry2

også er det et kjempe vakum på tanken, tror dette har noe med problemene å gjøre.

takker for alle svar!

Trygda hever seg ikke selv.

[ ]Audi A6 1.8 5V quat.high and slow edition.

[ ]Audi 100 2.3E aut 91 mod. bruksbil!

[X]Audi 100 2.2cc 86 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh jeg trenger lit hjelp!

bilen går ikke riktig på tomgangen, dette skjer når jeg slipper gassen å klemmer inn cluchen, da faller tomgangen ned på nesten 300rpm å så opp på rundt 1300rpm dette gjør den en liten stund før den stabiliserer seg.

meget kjedelig når jeg står i lyskryss å by kjøring. bilen er et sammenhengende helvete!!angry2

også er det et kjempe vakum på tanken, tror dette har noe med problemene å gjøre.

takker for alle svar!

vist det er bensintanken du mener så kan det ha en samenhen! vil ikke si sikkert at det kan vere det som gjør det at bilen svaier på tomgangsturtallet men om vakumet er stort nok så vil eg tro at pumpen sliter med og levere tilstrekelig drivstoff til motoren som kan gjøre at når du har kjørt litt med turtall og slipper gassen så får motoren for lite bensin og faller ned når vakumet blir mindre i tanken etter litt så stabeliserer turtallet seg siden den da får tilstrekelig med bensin:)er bare en tanke men er ikke 100% sikker. men er vert og skjekke! men jeg kan ikke tro at det skal vere vakum på bensin tanken. og om jeg ikke husker feil så er luftingen oppe i lokket. så se om du får fikkset det med luftingen og se om problemet vedvarer! håper det hjelper:)

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt det samme selv. men det er jo ingen lufting på tanken den sitter i bensinlokket som de fleste biler.

men jeg har prøvd å kjøre med bilen med lokket bare så vidt inntil da merker jeg en liten forskjel men den er ikke stor,

har spekulert på om det kan være bensintrykkregulatoren som er gåen.

men dette hadde vært fint om noen kunne bekrefte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har tankutlufting\kullfilter bak innerskjermen høyre side foran. det kan være at denne er defekt. også mulig at magnetventilen som sitter ved luftfilteret er gåen..

Har faktisk sett det går 2 slanger inn til en liten beholder inne i framskjermen på høyre side, denne har jeg ikke tenkt på!

da får jeg kontrolere denne delen å filosofere lit.

men magnet ventilen som sitter på luftfilteret tror jeg fungerer,

motoren reagerer tvert vis jeg klemmer den slangen som går til den.

takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider