Gå til innhold

HJELP! Purken tok bilde av meg

Ranger emnet


EscortBoost

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sikker på at det ikke bare er en veldig tåpelig måte på å sjekke om du har sikkerhetsbelte på??

Vet de av og til bruker fotoboksene til dette, tar bilde av alle bilene som passerer.

 

Hehe... Hvordan vet du at de bruker fotoboksene til det, om jeg tør spørre? :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at det ikke bare er en veldig tåpelig måte på å sjekke om du har sikkerhetsbelte på??

Vet de av og til bruker fotoboksene til dette, tar bilde av alle bilene som passerer.

Hva? Med blits og det hele? Må være en dyr måte å gjøre det på...

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel har ikke blitt utsatt for dette selv. men har hørt en del at folk har vært bort i dette. Der alt av biler som kjører forbi blir blitset uten å få bot.

 

Gjennomsnittsmåling kanskje? disse nye boksene som folk maser om?

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra datatilsynet.no:

På en gitt strekning, i prøveprosjektet 3 km, er det satt opp en fotoboks i hver ende. Punkt A og B.

 

Det tas et bilde av alle kjennemerker som passerer punkt A, samtidig som bilens akselavstand og vekt registreres. Dersom samme akselavstand og vekt registreres ved punkt B "før tiden" (manuelt målt gjennomfartstid på veistrekningen over tid) tas det et bilde til i punkt B. Viser seg å være match mellom punk A og B (via kjennemerket) kan det bli utferdiget et forelegg fra politiet, som per i dag.

 

Registreres ikke en lignende akselavstand og vekt i punkt B, som ble registrert i punkt A, skal bilde tatt i punkt A slettes umiddelbart. Det vil altså si at bilde i punkt A skal slettes etter kort tid dersom det ikke er skjedd en registrering ved punkt B.

 

Hovedspørsmålet for Datatilsynet er hvordan opplysningene behandles. Her vil tilsynet blant annet se på om det bør vurderes et signal i punkt A på at bilde er tatt, sletterutinene i punkt A og om opplysningene er tilfredsstillende sikret. I tillegg vil sletterutinene for bilder der første sjekk med akselavstand og vekt matcher men det ikke er samme kjøretøy.

 

Prosjektet vil bli fulgt opp av Datatilsynet. Selv om tilsynet har sagt OK til å prøve ut dette tiltaket, er det ikke sikkert at løsningen vil bli akseptert når den skal evalueres. Et slikt tiltak må også, dersom det skal gjøres permanent og utvides til andre steder enn på prøvestrekningen ved Lillehammer, eventuelt ha grunnlag i lovverket.

 

 

Så fra VG:http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=164307

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at det ikke bare er en veldig tåpelig måte på å sjekke om du har sikkerhetsbelte på??

Vet de av og til bruker fotoboksene til dette, tar bilde av alle bilene som passerer.

Fra Politi.no:

 

 

6) Automatiske trafikkontroll (ATK) vert brukt som eit tillegg til annan trafikkovervaking. Tidlegare vart ATK også brukt til å kontrollere køyring mot raudt lys. No vert ATK berre brukt til kontroll av fart. Ved ATK tek ein bilete av køyretøyet og føraren, slik at begge kan kjennast att. Datatilsynet tillet berre at køyretøy kor føraren bryt farten skal registrerast/fotograferast. Utstyr for ATK består av ein detektor, radar eller sløyfer nedlagt i vegbana, som registrerer kjøretøy. Dersom farten er over det som er lov på staden vert det sendt eit signal til eit kamera som tar eitt eller fleire bilete. Det tekniske/digitale utstyret som vert brukt ved ATK skal være godkjent av Vegdirektoratet. Vegsjefen har ansvaret for at utstyret vert brukt og halden i orden i samsvar med rettleiing og reglar. Vegsjefen hentar også ut bileta og sender desse til politiet. Politimeisteren bestemmer og regulerer bruken av utstyret lokalt. Politimeisteren har dessutan ansvar for all sakshandsaming, utsending av førelegg m.m. til trafikantane, med grunnlag i eit foto frå ein ATK-boks

 

 

Så det så

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel hørt den vitsen om han som ikke forstod hvorfor det blinket i fotoboksen, fordi han kjørte sakte forbi. Han gjorde det en gang til, og det blinket igjen. 3. gangen sneglet han forbi boksen, men det blinket likevel. Mannen lo høyt, men latteren stilnet fort da han fikk bot for å ikke ha brukt belte 3 ganger på rad...

 

Sikkert der du har det fra! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. dem har ikke lov å ta bilde av deg i det hele tatt uten at du har gjort noe ulovlig (unntatt dette prøveprosjektet med snittfart)

 

Den eneste grunnen til at det står skiltet fotobokser med "Automatisk trafikkontroll" eller den nye skiltet er fordi det er ulovlig å ta bilde/video uten å gi beskjed først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig OT denne tråden nå da men.

 

Og en jævelig tåpelig måte å løse ting på fra purken når det gjelder sikkerhetbelte etc. Ta bilde av folk er ikke noe man gjør uten videre, spess fra purken.

 

Om det er en måte på å skremme folk, så har de seriøst ett problem.

NÅ-BMW E61 07 520DT

x -Toyota Yaris 05 TS Turbo

x -Ford Escort 16 V STV 98

x -Mazda FD3S 94 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår