Gå til innhold

golf3 vindusviskere !

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

Siden jeg nettopp skifta motoren på min Golf tenkte jeg å bare nevne noen småting:

 

- ny motor kosta rundt 1600 på Møller (1400 med VACN-rabatt).

- én motor til begge viskerne

- enkel måte å sjekke om det er sikringen som er gåen: prøv å spyle rutene foran. vindusspyleren er nemlig på samme sikring.

- hvis du med bilen på tomgang (eller bare tenning på) kan høre at vindusviskermotoren går rundt, så er det ikke nødvendigvis sikkert at den ikke er gåen. Min var gåen men den lagde lyd, dog muligens litt mer lyd enn den skal gjøre.

 

Og sist men ikke minst: kost på deg et par skikkelige vindusviskere. Jeg har brukt champion-viskere en stund, fordi jeg tenkte at de var sirka originalkvalitet. Det knirket og skrapte og var i det hele tatt ingen godlyd. I tillegg ble ruten stripete og sånt. Det var selv med helt nye champion-viskere. Nå har jeg bytta til bosch aero-viskere. Koster litt mer, men du og du for en forskjell. Ruta blir helt fri for vann, og selv om det nesten ikke er fukt på ruta så kan du kjøre viskerne på full gass uten å høre så mye som en lyd (nesten). Virkelig en helt annen verden.

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • 1 year later...
Løft viskerne fra vinduet, slå på viskerne..

Kan du høre bevegelse under plastdekselet foran frontruta?

 

Hvis ja, så har "bare" en overføringsarmen løsnet/sviktet..

 

Hvis ikke er det nok motoren som har brent seg, eller så kan sikringen ha gått, sjekk sikringsboksen din..

 

Er ikke spesielt vanskelig å komme seg til motoren, har hatt ute motoren på både 2`er og 3`er Golf uten større problemer:)

 

Hei, jeg har dette problemet på en '92 Golf! Vindusviskerarmen "glipper" mot den underliggende mekanismen som roterer. Jeg prøvde å stramme til mutteren som holder den på plass, og det hjalp litt. Men den blir for dårlig igjen. Er det vindusviskerarmen som må byttes, eller er det deler under den som trolig har gått?!

 

Og hvis noen er så snille, kan de peke meg i retning av en onlineforhandler som kan selge meg en slik :)

 

JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har dette problemet på en '92 Golf! Vindusviskerarmen "glipper" mot den underliggende mekanismen som roterer. Jeg prøvde å stramme til mutteren som holder den på plass, og det hjalp litt. Men den blir for dårlig igjen. Er det vindusviskerarmen som må byttes, eller er det deler under den som trolig har gått?!

 

Og hvis noen er så snille, kan de peke meg i retning av en onlineforhandler som kan selge meg en slik :)

 

JF

 

Du kan høre med NBS.. De har alltid noen delebiler de plukker fra... Tror de har delen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår