Gå til innhold

Min Passat G60 syncro

Ranger emnet

Cyberscott

Anbefalte innlegg

hvilken vacum slange mener du?

det sitter en liten blokk oppå motoren, usikker hva det heter, men bak der er det en tynn slange som går inn i en liten plugg som går utifra fra den blokka . det som skjedde på min var at pluggen mellom vacum slangen og blokka den røyk så den satt ikke godt nok in å da fuska den og stoppa ogsånt. men jeg tok bare å dytta den hardt inn i blokka og siden har det funka bra . om du skjønte?

har ikke så peiling på bil enda .. men

Volkswagen Passat GT g60 syncro - 91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det sitter en liten blokk oppå motoren, usikker hva det heter, men bak der er det en tynn slange som går inn i en liten plugg som går utifra fra den blokka . det som skjedde på min var at pluggen mellom vacum slangen og blokka den røyk så den satt ikke godt nok in å da fuska den og stoppa ogsånt. men jeg tok bare å dytta den hardt inn i blokka og siden har det funka bra . om du skjønte?

har ikke så peiling på bil enda .. men

hmmm ok. skal titte men gidder du å ta et bilde? :)

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som denne blokka skal forestille innsuget?

Dårlig tomgangsventil fører til motorstans når du bremser ned.

kan høres ut som om det er det han mener ja. har en tom gangs ventil til kan jo prøve den :) takk for tipset :)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra ut kontakten til tomgangsventilen mens bilen går. Hvis den oppfører seg annerledes like etterpå, så har du i allefall en som fungerer sånn nogenlunde.

Denne ventilen gir litt ekstra luft når motor er kald, hjelper deg når du skal begynne å kjøre ( så bilen ikke kveles) og skal slippe ut for mye overtrykk hvis G-laderen gir mer enn ca. 0.7 bar.

Rens tomgangsventilen med et bra rensemiddel. Da begynner den å gli normalt igjen. Forøvrig så kan denne skaffes på http://www.germanautoparts.com

For motor og elektronikk spørsmål, så anbefaler jeg å se på mange av trådene på Corrado-delen, da motor og gir ev. el nett er likt.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra ut kontakten til tomgangsventilen mens bilen går. Hvis den oppfører seg annerledes like etterpå, så har du i allefall en som fungerer sånn nogenlunde.

Denne ventilen gir litt ekstra luft når motor er kald, hjelper deg når du skal begynne å kjøre ( så bilen ikke kveles) og skal slippe ut for mye overtrykk hvis G-laderen gir mer enn ca. 0.7 bar.

Rens tomgangsventilen med et bra rensemiddel. Da begynner den å gli normalt igjen. Forøvrig så kan denne skaffes på http://www.germanautoparts.com

For motor og elektronikk spørsmål, så anbefaler jeg å se på mange av trådene på Corrado-delen, da motor og gir ev. el nett er likt.

oki får titte litt på det da :) takk for tipset. men veit at å ta ut kontakta til tomgangs venntilen når motoren går er ikke bra. da kan hjernen brenne opp. har ihvertfall frode\polo clasic sagt :P hehe

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider