Gå til innhold

Motorstopp under Kjøring

Ranger emnet


Offroader22

Anbefalte innlegg

Min Toyota Camry 1986 2liter GLi stoppet plutselig under kjøring her omdagen.

Den har starta trofast uten problemer de tre åra jeg har hatt den, men etter at den nå hadde stått i to døgn (hvilket er ganske sjeldent lenge) var den litt fuskete og stoppa etter 5min kjøring.

 

Noen som har en generell sjekkliste over hva jeg kan lete etter?

I utgangspunktet er det vel bensin, luft, tenning, komprimering og utblåsning som skal klaffe. Noen greie ting å teste?

Espen Løken

99265971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Får den bensin?

2) Har du gnist?

 

1) kjør bilen på stateren i 30 sek. Skru ut en plugg å se/lukt om det er bensin på den.

 

2) Ta pluggen du skrudde ut, sett pluggledningen på den, og legg den mot jord. Få noen til å vri om nøkelen(kjør starteren), og se om det gnistrer på pluggen.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ettersom du opplever dette nå som kulda har slått inn, vil jeg tru du har kondens i tanken...som altså, fryser.

 

Ellers er det bare å sjekke gnist, om den får bensin(Lukte/kikke på pluggene feks)...og at eventuell register-reim er hel og fin... det merker du dog godt på kompresjonen, da den skal være alt for lav om den har ryki...og starteren går Vesenlig lettere enn vanlig (Høres godt!)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår