Gå til innhold

Xenon lys funke av og til..

Ranger emnet


Zimmern86

Anbefalte innlegg

Har problemer med at når jeg skrur på tenninngen, og starter bilen, så funker bare ene lyset, men da jeg vrir på lysbryteren så kommer andre lyset på. av å til må jeg vri ganske mange ganger, før lyset begynner å lyse. noen som har vært borti dette problemet? når jeg har fått begge lysene på så lyser de, ingen problemer med at de bryter under kjøring.

_________________________________

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på bilen min. 2000 A3 1.8TQ. Monterte Xenon i sommer, og har samme erfaring som deg. Av og til tenner det venstre, av og til tenner ingen. Kommer når man vrir på lysbryteren. Jeg tror det må være spenningsfall et sted som gjør at de ikke tenner. Jeg mener disse lysene får en puls og tenner når spenningen kommer på. Sånn som et lysrør. Mulig spenningen ikke er høy nok akkurat når motoren starter. Dette fungerer vel greit på biler som har disse lysene originalt, så jeg også er meget interessert hvis noen har et triks i denne saken. Bilen blir vel ikke akkurat godkjent hvis lysene ikke kommer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytypen ballast? Lyktene jeg monterte var original Audi til en 2002 S3. Visste ikke at det var flere typer. Den ekstra boksen du snakker om, er det noe ekstra, i tillegg til ballasten?

 

Tror ikke det er noe problem å få det gjennom kontroll hvis de lyser..

 

den ekstra boksen måtte monteres inn på ledningene til ballasten slik at den fikk hentet nok strøm for å få tent lysene ved start av bilen.

 

viss man skal ha xenonlysene godkjent, må man ha aut. høyderegulering, og lyktespylere.

 

men vet ikke hvor nøye dem er på det, for min gikk nå glatt igjennom hos biltilsynet og på Eu kontroll med xenon i lang og kort lys:)

- Vw Caddy 2006

+ Audi A3 1999 (solgt)

+ Audi A3 2004 (solgt)

+ Mazda 323F 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ekstra boksen måtte monteres inn på ledningene til ballasten slik at den fikk hentet nok strøm for å få tent lysene ved start av bilen.

 

viss man skal ha xenonlysene godkjent, må man ha aut. høyderegulering, og lyktespylere.

 

men vet ikke hvor nøye dem er på det, for min gikk nå glatt igjennom hos biltilsynet og på Eu kontroll med xenon i lang og kort lys:)

 

Lyktespylere har jeg, og jeg tviler på at man ikke får det godkjent selv om man ikke har høyderegulering. Hvis de lyser da. :-)

 

Hva er den boksen du snakker om, og hvor får man i såfall kjøpt den? Hos meg var ballasten med da jeg kjøpte lyktene, men ikke noen ekstra boks. Jeg kjøpte originale lykter til 2002 Audi S3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er rart er et når bilen står på tomgang, så lyser 1ne lyset, slår jeg over til parklys, så kjørelys så kommer lyset på.

av og til så lyser begge når jeg slår på bilen.

kan vell ikke ha noe konsekvenser for eu-kontroll?

kan vell bare si fra at lyset er litt "tregt" så bare vri om brytern så kommer de på=)?

_________________________________

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Et mulig svar kan være at pæren begynner å bli dårlig.

Hadde samme problemet på min A3 04 modell. Først at lyset forsvant til tider, men hjalp å skru av og på lyset. Etter ca 2-3mnd med det ga lyset helt opp og bare flimret litt da jeg gjorde det samme. Byttet xenonpæren og alt var ok igjen!

For å sjekke om det er pæren kan du bare bytte plass på pærene og se om det virker.

 

Om det er pæren anbefaler jeg å bytte begge to da det fargen på lysene blir forskjellig. (Ny pære lyser mere hvitt, og gammel mere i en lilla tone)

 

Koster mellom 300 til 1200kr for 1 xenonpære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår