VW Larsen Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Som tittel sier så trenger jeg litt hjelp når det gjelder skifte av bremser på en 95 primera p10 sri....kan stempelet skrus tilbake eller presses det tilbake? Hva gjøres når du skal skifte bremsene foran ? bare en klips eller to og noen bolter så er det i gang? Og hva er egnet verktøy i så tilfelle ? Hadde vært supert med noen raske svar... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Kommer vel litt ann på hva du mener med "skifte bremsene". Skal du skifte hele bremseopplegget ved hjula, eller skal du bare skifte enkelte deler som klosser, skiver osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW Larsen Skrevet November 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 skal kun bytte klosser enkelt og greit , så skal sikkert bare løsne noen få klipser , ta av calipen og presse inn stempelet for å så sette på nye klosser... men tenker på hva som er nødvendig av verktøy annet en et pipesett ..... :D om stempelet kan skrus tilbake... Tusen takk for raskt svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kuli Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Bak så må stemplene skrus inn. Er vel egentlig spesial verktøy, men går vel å lage noe der. Foran så løsner du den fremre slide bolten og vipper kalipper bakover. Press inn stemplet og sett i nye klosser. Husk å pumpe på pedalen før du kjører, også bruke brekket litt. Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW Larsen Skrevet November 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 så da trenger jeg bare bare en rørtang rett og slett når jeg skal ta bremsene foran? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Trenger ikke mer verktøy enn "normalt". Pipesett, rørtang osv. Gjorde det på Bluebirden min for ikke så alt for lenge siden, den er jo ikke veldig ulik Primeraen. Eneste jeg sleit med var å faktisk finne ut hvordan ting skulle løsnes, etter det gikk det vel for så vidt glatt :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg