boXer Skrevet Juli 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2002 Fattern driver å drømmer om båt for tiden(eller mer en før da). Sitter på http://www.finn.no hver dag og drømmer :D Jeg kom med en liten idè, hva med å kjøpe en båt uten innbordsmotor og slenge inn en 3rotor 20B wankel motor. Da kan man enten kjøre på originale turboer(som holder til 500hk+), og bruke 'boostcontroller' til å variere effekt/forbruk. Eller man kan bygge om til NA motor med grommere porting, og leve med høyt forbruk. En standard 20B bruker omtrent bensin som en 4liter stempel motor, men hvis man skal ha litt effekt må man jo ha større motor en som så(hvis det ikke er turbo da). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antheus Skrevet Juli 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2002 Problemet blir vel kjølingen. Når man bygger bilmotor i båt har jeg hørt at man må "marinisere" den. Vet ikke helt hva det betyr, men tror man må bygge den om til og tåle sjøvann som kjølemiddel. Men for all del, wankel på båt hadde vert dritmorro det :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Juli 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2002 d går jo an å bruke en varmeveksler slik at en slipper å kjøre saltvann igjennom motoren.. Uansett så blir d dyrt tipper jeg.. Alt til båt koster skjorta, så min båtkariere er over for godt :D Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 30, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2002 Originally posted by antheus Problemet blir vel kjølingen. Når man bygger bilmotor i båt har jeg hørt at man må "marinisere" den. Vet ikke helt hva det betyr, men tror man må bygge den om til og tåle sjøvann som kjølemiddel. Men for all del, wankel på båt hadde vert dritmorro det :D Det stemmer kanskje, det har jeg ikke satt meg inn i enda. Men jeg har sett en vannscooter med mazda 13B wankel i USA så kjøling burde være mulig. Motoren er ikke så dyr, koster vel det samme som en ny 20hk utbord :) Hva trur dere om drivstoff forbruket? Det er jo en veldig viktig faktor. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Juli 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2002 Marinisering er bla. å sette inn en varmeveksler for kjølevannet, slik at motoren fortsatt bruker vanlig kjølevann, som igjen blir nedkjølt av saltvann. Eller så kan man henge en kjølesløyfe under båten, men ikke å anbefale pga. lett å skade. En båtmotor jobber på en helt annen måte enn i bil! lavere turtalls-område, og trenger mere moment. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Juli 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2002 Ikkeno er umulig.... mere info her.... bruk Babelfish som oversetter... søk på http://www.altavista.com Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixanio Skrevet Juli 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2002 jeg har gjort et røverkjøp ikke for lenge sida. en strøken tre snekke båt for bare 6000 kr.. men selvsagt funker motoren ikke. fant ut at det var noe gærnt med startern så tok jeg den fra hverandre og fiksa den. så gnisa tennpluggen som den skal. og da prøvde jeg å starte motoren.. men nei.. sjekka forgassern. åh den må renses. når dette er gjort starta jeg motoren på nytt! yeah dritten starta jo. men dessverre varte det ikke mere enn 4 sek så dauer motoren! har noen av dere peil på sånne motorer? hva i h.. skal jeg gjøre`?!?! hakke lyst å sende den på værksted enda. det er jo dyrt Siter - 87 Mitusbishi Colt chicken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Juli 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2002 En båtmotor må tåle en del... Motoren jobber like hardt som om man skulle kjøre i oppoverbakke hele tiden med en bil, dvs mye påkjenninger. Mange båter som er ferskvannskjølt... Henrik Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg