Gå til innhold

Bakhøyttalere Octavia Combi

Ranger emnet


arildhe

Anbefalte innlegg

Har fått meg en 99-mod Octavia Combi og skulle hatt inn høyttalere bak (i sidepanelene i bagasjerommet).

Det sitter ingen høyttalere der fra før, og jeg finner ikke noe info om hvilken størrelse som skal sitte der. Har heller ikke demontert sidepanelet for å komme til.

 

Noen som vet målene på høyttalere som passer der?

Og har en kjapp beskrivelse av hvordan man best kommer til under der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et svar fra Møller Bil som sa følgende:

 

"Høyttalerne har en størrelse (diameter) på ca. 174x95 mm. Max innbygningsdybde: 55 mm.

Impedansen på høyttalerne er 4 ohm. "

 

174x95 tilsvarer 6,8x3,8" - dette er vel knapt en kurant størrelse å få tak i? Nærmeste standarden man kommer er vel 5x7"?

Ellers får man gå for sirkulære høyttalere og bore hull så det passer..

Nekter å tro at man må spesialbestille bakhøyttalere til en såpass vanlig moderne bil..

 

Noen flere som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta å sjekke dette i ETKA/ med blåpunkt å pioneer enten i morgen ell på mandag jeg.. isåfall er det flaut på veiene av VAG om du må ha spessialhøytalere.. veit at dørene på octavia føller vanelige standarer

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørene på Octavia tar 6,5", men minner om at dette altså er snakk om bakhøyttalerne.. sidehyllene bak.

Strømmen Bilradio mente det må være 6x4" som passer der, men vanskelig å vite sikkert når målene var så ukurante som de var.

Hadde håpet å finne svaret enkelt på nett før jeg begynte å demontere himmel og hav for å komme til baki der.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår