Husaberg85 Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Skifte av øvre bærearm passat 97` hei Skal skifte øvre bakre bærearm fremme på min passat 97`mod. Sliter med å få ut den ytre bolten som holder begge de øvre bærearmene.. Trenger man noe spesialverktøy for dette, eller er det noen som har noe triks for å få til dette?? På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jamhead Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Varm den godt opp og prøv og lirk den ut. sitter som et helv.... fikk den engang med og skru mutteren innpå litt igjen og banke. pass på at du har en ny bolt og mutter tilgjengelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
craxz Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 En kompis som er mekaniker gjorde dette for meg på passaten min for ikke så lenge siden, han hadde slått på bolten i 45 min og brukte heftig trykkluftstrekker! Varme og vold funker! Siter - Volvo S60 2.4 BSR - Volvoen! - Mazda Miata 1.6 - Konebilen X Morris Marina 1.3 Deluxe - SPIKER - X Nissan X-trail 2.2 DCI - DRITTBIL! - X VW Passat 1.8 - SOLGT - X Rover 216 GTi 16v Twin Cam - SPIKER - X Mercedes Benz 209D - Russebilen - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 det funker også å smøre denne med 5-56/WD40 i noen dager før du skal til med arbeidet... På verkstedet, varmer vi den GODT opp, rikler med verktøy i enden, og kakker den forsiktig ut med dor... Vis STOR forsiktighet hvis du går løs på den med hammer, da jeg har vært øyenvitne til at ene øra på fjærbeinet knakk... KJEDELIG...hehe Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 WD40/5-56 kan sammenlignes med aperonk. er bare vann. Sitter dette fast som fy, varm opp alt skikkelig og bank ut. Se til at ikke bolten er litt bøyd i enden, kan fort bli litt værre med å trø den igjennom. Værre er det ikke. Har ikke vært vitne til øre har knekket, så skal godt gjøres, om det ikke er en defekt fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 sier bare at jeg har sett det bli slått løst... personlig har ikke jeg heller noen som helst slags tro på å smøre... Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Husaberg85 Skrevet November 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Takker for svar.. Sprayet på godt med wd40 og fikk riglet løs bolten, Banket den så ut med en dor.Brukte ikke varme på dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 bra du kom godt ut av dette, av og til kan man bli noe hinsides plaget med dette, andre gang går det knirkefritt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 som det er sagt over her, du er av de heldige... Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg