hyys84 Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Har hørt at det kan bli problemer om man setter på 40mm senkefjører på orginal dempere. Stemmer dette?` Visst jeg har TÜV papirer og tar bilen inn til hjulstillingskontroll etter jeg har montert fjærene, er dette et problem da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Ingen problemer ved å montere 40mm senkefjærer, så lenge de er designet til bruk på org demeper. TÜV papirer må du ha uansett, så tar du en forstillingskontroll, slik at du får justert hjulvinklene på nytt, da de er forandret ved senkingen. Så bestiller du time til biltilsynet og får det godkjent i vognkortet;) Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 OK. Men denne forstillingskontrollen, har det noe å si hvilke hjul jeg har på da? For sommerhjulene mnine er litt større enn vinterhjulene, totalt i radius. Må jeg ta ny kontroll når jeg da skifter til større hjul? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Bilens dempere blir ikke presset lenger inn av at du har på større hjul vet du. Uavfjæret vekt; hjulstillingen er den samme. Husk å sjekke med ditt biltilsyn om de krever skandinaviske TüV-papirer. Å sett på de store hjula ved godkjenninga, så får du dem skrevet inn i vognkortet i samme slengen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Trenger vel ikke skrive de store hjula inn i vognkortet, sålenge de er +/- 5% forskjell i rulleomkrets fra de som står i vognkortet? har bare TÜV papirer som er tyske, da dette var det som fulgte med. Og klarer ikke de og fikse det, reiser jeg en annen plass å ser! ;) takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Jo de må inn i vognkortet for at det skal være 100% lovlig. Du kan i praksis bli sendt på teknisk kontroll hvis dimmen på hjul avviker fra vognkortet. Har blitt det selv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 OK. Da smeller jeg dem på! Men for å ha en ting klart. Når jeg har montert senkefjørene, leverer jeg bilen inn på verksted og tar hjulstillingskontroll til ca 1000 lappen. Så tar jeg med meg papirene fra verkstedet til biltilsynet, sammen med TÜV papirene, og får dem skrevet inn i vognkortet. Er dette riktig? Kan det bli noen problemer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 det kan nok hende de vil ha papirer på lysjusteringer også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 damn. hvorfor det? blir lysstillingen så annerledes på 40 mm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 ja, muligens 40mm lavere:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg