slitenvolvo Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 og ang bakakslinen så tåler denne ikkje så masse, siden det er ein GL bakasling, har selv hatt 2 på min av desse, funker fint, men di bukker og takker for seg etter vært, og du vil også legge merke til at du har ett rimeligt lavt turtall med høg fart. Mja, konklusjonen må være at du burde kikke under bilen og se hvilke bakaksling som sitter der. Har 1031 aksling på min 1985mod 740GL. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flyfaen Skrevet November 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Mja, konklusjonen må være at du burde kikke under bilen og se hvilke bakaksling som sitter der. Har 1031 aksling på min 1985mod 740GL. hmmm...min 740GL er fra 86, er ikke sikker på om det er 1030 eller 1031...hvor står det? på oversiden eller undersiden på diffen, fant ikke noe bakpå diffen sist jeg kravlet under bilen. Siter 740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos. Bil/motorbygge på gang. Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 ... og med mindre du herjer mye med bilen, så tror jeg ikke bakakslingen er noe problem. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 ja, snakte med ein fyr igår, han meinte at bakakslingen min va ein 1031 aksling, men forstår ikkje hvorfor desse tar kvellen så fort, er det pga at det ikkje er turbo akslingen? at det ikkje er den sperra? men kan nå altis hiva i ei trutrack sperr, dana 30. koste 4000kr ferdi levert på dør frakta t norge trur eg;) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Alle 740'er har vel 1031? Og, Turbo vs. Non-Turbo, har bare noe med utvekslingen å gjøre. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flyfaen Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 ja, snakte med ein fyr igår, han meinte at bakakslingen min va ein 1031 aksling, men forstår ikkje hvorfor desse tar kvellen så fort, er det pga at det ikkje er turbo akslingen? at det ikkje er den sperra? men kan nå altis hiva i ei trutrack sperr, dana 30. koste 4000kr ferdi levert på dør frakta t norge trur eg;) hmmm...trodde det var 1031 som var den sterke? mener å ha lest på Turbobrick at det var 1030 sov var svak og 1031 som var sterk :S er vel det "krysset" som holder de små tannhjula som bruker å knekke elns? Siter 740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos. Bil/motorbygge på gang. Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.