Gå til innhold

Spacer-spørsmål

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

nå er jo teori og praksis to vidt forskjellige ting, en ting er sporvidden, men er det plass til så breie foran og ingenting bak? tror det vil se svært spesiellt ut, om du i det hele tatt får det på.

 

et tips er å ringe/maile en tur til et firma som er store på spacere, http://www.manton.se de har mye spacere, veit helt sikkert hva som funker og har bra priser på alle mulige( og umulige) varianter.

 

Spacerene skulle bak, og etter mine teoretiske beregninger så vil dekka ligge temmelig nære skjermkanten både foran og bak. Skjønner ikke hvorfor det vil se spesielt ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maxis: Uff ja, bilen ser ut som som den er rammeskakk og lager fire spor i snøen. Det verste er at den nesten gjør det også. Er fort vekk en halv dekkbredde i forskjell.

 

242-T5: Når du sier skjermkanten, mener du da i ytterkant av buene eller måler du innafor den bretten som går vannrett innover mot hjulet. Jeg skjønner jo at du vil fylle maksimalt ut i buene (eller?), og da bør du uansett kutte ned og brette/valse opp restende brett opp slik at du får fylt heeelt ut.

Bak er det jo (om enn noe overdrevet) bortimot to tommer med kant innover.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bredda min 240 100mm så jeg har spacere på 65mm bak og på 30mm forran. Men du må ta med dekk bredde forskjellen i beregningene dine, om du har breiere bak enn forran. Er din mye senket så bør ofte fordekka stå litt lengre inn enn bak pga styringa.

 

Stemmer ikke teorien med praksisen så mangler det noe i teorien.

 

Så hvis du veit hvor langt ute/inne du vil ha hjula så er dette kun et regnestykke med sprovidde og hjulbreddde.

(240 har originalt like hjul forran og bak, med tanke på et tidligere spm her)

Mercedes 190

Chevy Van G20

Volvo 242 - http://www.home.no/v242

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår