Gå til innhold

Spacer-spørsmål

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

Skal hente spacerene til 20" mine på mandag, men vet ikke bredden foran.....

 

Spørsmålet mitt er...Er det lik bredde på spacere foran og bak på 242?

 

Om ikke hva er forskjellen f.ex om jeg har 30mm spacere bak, hva skal jeg ha foran da?

 

Har ikke forstillingen på bilen, derfor jeg har litt problemer.

 

Takker for alle seriøse svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lik bredde på spacerne?

 

Er vel om det er lik bredde på "akslingene" du mener.

 

Er vel breiere foran enn bak.

 

Finnes jo 20mm spacere bak orginalt ifra volvo.

 

ville prøvemontert felgene foran for å sjekke hvor breie de burde være,men sånn generelt burde du ha smalere spacere foran.

 

imellom 10-20mm i forskjell kanskje? foran vs bak

 

orginal sporvidde foran er 1420mm,og 1350 bak.

Sier vel lite om bredda på akslingen,men det sier jo hva forskjellen er.

 

sporvidda er oppgitt med et25 felger.

 

bredda på bakakslingen blir vel 1350+ 50mm? :drunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lik bredde på spacerne?

 

Er vel om det er lik bredde på "akslingene" du mener.

 

Er vel breiere foran enn bak.

 

Finnes jo 20mm spacere bak orginalt ifra volvo.

 

ville prøvemontert felgene foran for å sjekke hvor breie de burde være,men sånn generelt burde du ha smalere spacere foran.

 

imellom 10-20mm i forskjell kanskje? foran vs bak

 

orginal sporvidde foran er 1420mm,og 1350 bak.

Sier vel lite om bredda på akslingen,men det sier jo hva forskjellen er.

 

sporvidda er oppgitt med et25 felger.

 

bredda på bakakslingen blir vel 1350+ 50mm? :drunk:

 

Det jeg mener er om jeg har 30mm spacere bak, hvor brede spacere må jeg ha foran for at hjula skal ha lik avstand til skjermkant foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå i vognkorte ditt å se på bredden på akslingene... så har du jo svare;)

 

Merkelig at det ikke er noen som skjønner spørsmålet....

 

Spørsmålet er hvor stor forskjell dere har på spacerene foran og bak (med like felger) da jeg har bredden bak.

 

...men selvfølgelig kan jeg måle avstanden mellom hjulbuene på forskjermene og trekke av sporvidden +++, men det hadde vært lettere å fått et enkelt svar her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det ikke er noen som skjønner spørsmålet....

 

Spørsmålet er hvor stor forskjell dere har på spacerene foran og bak (med like felger) da jeg har bredden bak.

 

...men selvfølgelig kan jeg måle avstanden mellom hjulbuene på forskjermene og trekke av sporvidden +++, men det hadde vært lettere å fått et enkelt svar her

 

Jeg har 18" R-felger. De er 8" brede. Har 25mm fremme og 35mm bak.

 

Mao 10mm forskjell fremme, kontra bak.

 

Men man kan også ha enda bredere spacere, feks 30mm fram og 40mm bak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg målt og regnet, og kommet til at jeg må ha 35mm bak og ingen fremme!!!

Om det stemmer det maxis skrev at orginal sporvidde foran er 1420mm, og bak 1350mm så skulle det bli riktig. Målte bredden utvendig mellom hjulbuene og det skilte 10mm foran og bak, men kanten i hjulbuene foran er smalere så da blir det likt. Når da forstillingen er 35mm bredere på hver side så betyr det ingen spacer.

 

Rett meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg målt og regnet, og kommet til at jeg må ha 35mm bak og ingen fremme!!!

Om det stemmer det maxis skrev at orginal sporvidde foran er 1420mm, og bak 1350mm så skulle det bli riktig. Målte bredden utvendig mellom hjulbuene og det skilte 10mm foran og bak, men kanten i hjulbuene foran er smalere så da blir det likt. Når da forstillingen er 35mm bredere på hver side så betyr det ingen spacer.

 

Rett meg om jeg tar feil.

 

Det høres faktisk ganske riktig ut i alle fall...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jo teori og praksis to vidt forskjellige ting, en ting er sporvidden, men er det plass til så breie foran og ingenting bak? tror det vil se svært spesiellt ut, om du i det hele tatt får det på.

 

et tips er å ringe/maile en tur til et firma som er store på spacere, http://www.manton.se de har mye spacere, veit helt sikkert hva som funker og har bra priser på alle mulige( og umulige) varianter.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår