Galskap2k Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 hvordan kobler jeg dette elementet i 4 ohm http://www.dealtime.co.uk/xPF-A-D-S-R12S noen som har skjema, tegning? Siter Mitt E36 turbo Prosjekt Man har alltids vinkelsliper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sqwannabe Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 hvordan kobler jeg dette elementet i 4 ohm http://www.dealtime.co.uk/xPF-A-D-S-R12S noen som har skjema, tegning? umulig med mindre du har 2 elementer.. det ene elementet kan kobles i 2 eller 8 ohm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaSsKiCkEr Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 Det går desverre ikke om du ikke har 2 stk av dem da. 2x4ohm spoler blir enten 2 eller 8 ohms belastning. Vil du ha 4 ohm på et element må du ha et med 2x2ohm spoler eller enkel 4ohms spole da:) Edit: Ops var litt treg der hehe Siter Ja Harre!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap2k Skrevet November 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 hvordan kobler jeg det da i 2 ohm? Siter Mitt E36 turbo Prosjekt Man har alltids vinkelsliper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Dette elementet kan kobles i 2, 4 og 8 ohm. 2 ohm, du kobler plussene fra begge spolene sammen på ampen og minusene sammen på ampen, slik at du parallellkobler spolene. 4 ohm, du kobler kun til den ene spolen til ampen, og kortslutter den andre for å beholde parametrene noenlunde intakt. MEN subwooferen tåler nå kun halvparten av oppgitt effekt. F.eks denne subben som tåler 500w nominal, tåler nå 250w. 8 ohm, du kobler pluss fra ene ene spolen til forsterkeren, deretter minus fra den andre spolen til forsterkeren, og deretter kobler du sammen den siste plussen og minusen på subwooferen, slik at du seriekobler spolene. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg