Gå til innhold

Volvo 240 *2 rasa/isbil vurderes nå SOLGT

Ranger emnet


Turbokassa

Anbefalte innlegg

En liten oppdatering:

En del arbeid med understell, utveksling osv osv utsettes mest sannsynelig til etter tiden med iskjøring er over. Da vi helst vil kjøre mest mulig :D

Vi bare krysser fingrene på at M47 kassa er et mirakel og holder ut de kreftene som blir. Spør du meg er det merkelig at den tålte 180 hk, den er og var ganske slapp i fisken hehe :D

 

Noen råd om evt girkassebytte for at detta ikke skal ryke? Passer M45 eller M46 kassa som bolt on omtrent?

 

Om girkassa skulle ta kvelden, den vil ikke ødelegge noe anna på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har en følelse av at denne passer bedre inn på volvo 200 forumet? tar jeg feil?

men hvordan i alle jesus's navn skal jeg få flytta den?:P

:magic: Magic fingers.

 

Kjør med M47 kassa til den ryker hvis du ikke har langt hjem fra isbana. Du må regne med at den tar kvelden med litt brutal håndtering og gromme ishjul bak. Min M47 har overlevd B23A og ishjul, men B230FK+M47+ishjul bak = no go. Hvis du ikke skal kjøre mange mil er det ingen tvil om at M45 er tingen. M46 er bare dødvekt, selv om jeg har en selv for komforten sin skyld.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye opptaderinger:

Bilen blir som den er. Altså med 2,5l motor på 180 HK uten webere osv. Blir sveisa bur i den da, er mest sannsynlig ferdig nå og :D

 

Dette grunnet at den motoren som er under bygging skal inn i et anna skall vi har kjøpt. Volvo 240 det også selvfølgelig. Ferdig rigga med kort styring, utveksling, sperre osv.osv. kommer mer info om bila så fort vi får litt fart på sakene og får bila hjem og finner ut av hva som faktisk sitter i bila. hehe

Denne bilen er bygget av Hebbes racing, og får da den nye 2,6l med weber'ne osv.

 

Nå begynner det å bli SKIKKELIGE saker gitt :D

 

Kommer med oppdateringer så fort noe skjer, elelr jeg får vite mer. Er pappa som styrer detta så.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Skjedd noe mere nå eller? Spent på den nye bilen. Kom med no bilder:popcorn

 

den røde, som vi sendte opp for å bytte motor i, som bare fikk bur :P kommer kanskje til onsdag så vi får satt i bøttestola til kjøringa på isen starter til helga :P

 

den nye blir vel hebbe jobbenes med så den blir klar, den skal jo ha motor osv. men vet ikke om den blir klar til helga eller hva.

 

skal på hytta til helga og frem til gud vet hvor lenge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som ser etter stol på rally.no?

 

Stemmer det.

Det har vi egentlig alt snakka om :P hehe

Sorry, så ikke innlegg før nå. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er gjort med den 2,5 litern for å få 180 hk i den uten weber forgassere? sitter det andre dobble forgassere på den?

 

så vidt jeg vet er det den orginale gasseren.

Er ikke 100% sikker på alt som er gjort, men den ble bygd for VÆRSTING motor liksom, men når planene ble endret og den skulle inn i en ungdomsbil så ble den trappa litt ned på kam osv. For at jeg skulle rekke å kjøre til og fra jobb før jeg måtte fylle. haha

 

Motoren er bygd fra bunn av, som sagt er den jo borra opp, og det er bytta ut til solidere innmat, og vet ikke om det er gjort i denne motoren, men jeg veit at han som bygde den dreier av ventiler fikser og trikser med mye rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg har ikke noe papirer på detta. Den er benka 178 HK, også mistar man litt krefter pga dynamo, vifte, servo og slikt. også er det montert 3". så burde vel være 180, tror dere ikke?

 

Det jeg vet med sikkerhet om motoren:

-Den er bygd for å tåle vesentlig mye mer enn 180 gamp.

-Den ble bygd for å brukes som en solid RASA-motor i en bil som ikke skulle på veien.

- 2,3 liter borra til 2,5.

-Kommer ikke på noe mer i farta :P

 

ps. bare så folka her veit det, jeg er ikke av skryte på meg hester typen. Om jeg benker en motor til 273 hk så sier jeg heller 270 eller mindre enn det og, enn å si 275 eller 280 liksom. hehe

Syntes det er bedre og "underdrive" slik at man unngår å drite seg ut ved evt benking eller drag eller noe slikt.

Dere skjønner sikkert hva jeg mener ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du veit med solid innmat og dreide ventiler så blir det fart på kjærra' date=' veitdu....[/quote']

 

hehe tydeligvis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brant stiften på isen i romjula, så ble en dag med kjøring for å handle ny stift + en i reserve, og mekke bil hjemme. Så tilbake til hytta og isen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår