EskilF Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Hei, på golfen min tar det lang tid før det blir skikkelig varmt i varmeapparatet. Har nok kjølevæske på ekspansjonstanken + at vifta fungerer greit på alle hakk... Er det normalt at 2'er-golfer er trege til å bli skikkelig varme? Og når tempen har nådd driftsnivået sitt er ikke det sånn kjempevarmt heller.... noen forslag til forbedringer, eller må jeg bare leve med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jamhead Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Tipper termostaten diner gåen. står nok åpen. skjedde på min ett par ganger. lett og billig og bytte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Hos meg tar det kanskje 5min fra kaldstart til jeg har grei temp fra varmeapparatet. Etter 10min blir det ikke værende i kupeèn med varmen på fullt. Så ja, tror nok termostaten din er gåen som Jamhead sier.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 er nok termostaten tenker jeg! same shit med min! bruker tjah.. 10 min på å bli litt smålunk og tempen på bilen går aldri dit den skal! bare latskap som hindrer meg i å bytte termostaten.. og at det sitter en servo i veien! men, back to topic, bytt termostaten din, så kommer dette seg! :) samt. mens du holder på, kjør igjennom litt rens og spyl rent anlegget ditt Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remster Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 Kan også være varmeregisteret ditt som er gåent. evt ventilene inn til varmeregisteret. Siter Prosjekt Rolfsburg -87 Golf Gti 16v *85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt. *84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coqrouge Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Hei, Slenger meg på denne tråden jeg også. Varmeapparatet mitt funker på alle innstillinger, men det blir ikke like varmt som det var før. Noen som kunne gitt meg en link til denne termostaten? Er det noen spesiell måte å evt. feilsøke dette proplemet? Ble jo nevnt at det kunne være andre grunner til problemet også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnuRRe Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Man kan plukke ut termostaten(spylervæska vil renne ut), og koke den opp i en kjele med vann. Man vil da se at den åpner seg ved nesten koketemperatur. En grei måte å teste termostaten på ihvertfall. Siter 1998 VW Golf IV 1,8 Highline Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 hvis spylervæska renner ut da du plukker ut thermostaten så har du plukka ut feil sak vil jeg anta! kjølevann derimot.. den sitter forresten i bunn av vannpumpa, bak et svart deksel/rør som går til bunn av radiator 2 10mm utvendig 6kant Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnuRRe Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 hvis spylervæska renner ut da du plukker ut thermostaten så har du plukka ut feil sak vil jeg anta! kjølevann derimot.. den sitter forresten i bunn av vannpumpa, bak et svart deksel/rør som går til bunn av radiator 2 10mm utvendig 6kant Var litt for trøtt når jeg skreiv det der. Jeg mener selvfølgelig kjølevannet ;) Siter 1998 VW Golf IV 1,8 Highline Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg