terion Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Jeg har en 85 100 CS Q. Sliter noe voldsomt med å få startet denne når den er kald. Dyser, insprut, bensintilførsel og bensintank skal vistnok være byttet, men når jeg prøver å starte den sliter den veldig med å tenne.. Når den endelig får fyra litt, så står den og skrangler litt på 2-3 sylindere, gir jeg gass, så dør den. Starter jeg den opp igjen da, skjer det samme inntil plutselig alle sylinderene kommer igang. Gir jeg gass igjen da, så dør den, eller sliter med å få opp turtallet og kveles.. når jeg får litt temp på den, etter et minutt eller to, så kan den kjøres, og går fint. Er den varm, så starter den helt flott.. Noen idéer? Siter Audi V8 3.6 '89 Audi 200tq 10v '88 Audi 80 '73 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terion Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Hm, ser dette er et velkjent problem igrunn, men hvor sitter disse forskjellige enheter på denne maskina? Har hørt det kan være kaldstartventilen, rele til kaldstart/overspenningsrele, eller en tempføler for kaldstarten.. Noen som har noe bilde av dette? eller klarer å forklare hvor jeg bør begynne å måle eller sjekke? Utrolig irriterende å bruke oppmot 5-10 minutter på å starte bilen :P Siter Audi V8 3.6 '89 Audi 200tq 10v '88 Audi 80 '73 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg