Gå til innhold

Mortens 96' S40!

Ranger emnet


Morten Jensen

Anbefalte innlegg

Har vært en diskusjon her før om fase 2 fanger passer på fase 1. Her er den tråden. Vist du ser på bildet nederst på side 1 her sert det jo ikke ut som det passer helt. Er 99% sikker på at en av forandringene mellom fase 1 og 2 er at det kom større hjulbuer på fase 2. Kan aldri huske å ha sett en bil med fase 1 skjermer og fase 2 fanger, så vet ikke om det går, men siden det skal være forskjellige hjulbuer tviler jeg litt.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Foskjellen er hvor langt bakover på sideskjermen blinklysene strekker seg. Synes ikke det er veldig lett å se jeg heller, men det letteste synes jeg er å se på avstanden fra hjulbuen til det nederste hjørnet på blinklyset. Hvis du sammenligner disse to bilene ser du det nok: fase 1 og fase 2

 

Her er en bil som er lik den fase 1 bilen jeg linket til, bare denne er ombygd til fase 2. Ser ut til at det er byttet skjermer også på denne.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hva det blir til... Ny skjerm blir det nok uansett! Men er nok et par andre ting som felger og senk som blir gjort først.

 

Har forresten endelig fått noe personlig på bilen! :D Ozzy! Kunne ikke tenke meg å hatt en bil uten det på... hehe. Får beklage bildet, men ting kan se litt skjevt ut og lakken ser litt rosa ut, men var bekk mørkt ute og med blitsen ble det litt rart. Uansett, ble dritbra!

 

Ozzy.jpg

 

Noen som syntes det var litt små-harry? Glem å nevne noe før dere har sett min forrige bil!:D haha! En 1993 Nissan Primera som lakk som en sil!

 

12092007077.jpg

 

12092007080.jpg

 

Dere kan se de samme bokstavene bak på venstre side. I bakruta står det "all aboard" som i sangen Crazy Train. Dette var laget spesiellt for meg av min kusine som jobber med dekor på biler og slikt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Blir sikkert konge når du får grillen din du og. :)

 

Har ikke bestillt, men skal kjøpe spilleren til han som jeg kjøpte anlegget av :D Er en LG, men denne skal vist være veldig bra! Har hørt mye rart om LG, men det er forskjell på de små simple og denne da. Er en 1-DIN spiller, med touchscreen som flippes ut. Det gjør at jeg får skjermen høyere enn med for eksempel en 2-DIN spiller, siden den ville sitti ganske lavt i en S40...;) Blir bra! En CD-veksler da, så blir det kanon!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Blir nok evt. til at jeg beholder de svarte ja. Men kan uansett ikke gjøre noe sånt før det er temp. i lufta da. Kunne tenke meg å lakkere dørhåndtak sølv/krom. Er jo det på fas 2, så kunne kanskje vert bra. Hva med å lakkere speilene like som håndtakene? Og knotten til bakluka? Og kanskje fått en sånn list nederst på baklika? Mye som frister... hehe :)

 

Til helga blir det ny spiller!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går henta jeg spilleren, og etter mye riving i håret og en drøss med timer i dag ble det endelig koblet opp!:D Skal prøve å få tatt bilder i morra. Harddisken havna i hanskerommet sammen med en kvalm mengde kabler. Disse skal kortes ned 3-4 meter (seriøst) så det faktisk blir litt plass oppi der. Men fant ut at det må være et av de få stedene det faktisk ER plass til slikt i en S40...;) Ble uansett veldig bra! Med jording av den som skal til brekket så kan man spelle film når man kjører og... hehe. Funka på fjerde jordingspunktet!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, høres bra ut! Post ut masse bilder!! :D

Vil annbefale sterkt å bruke Black Chrome Polish på plastikken på fangerne, dørene og div...Den funker kjempe bra, den svart plastikken blir kjempe svart, blank/matt ;)

Jeg ble værtfall kjempe fornøyd med resultatet på min :)

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få ut noen bilder i dag.

 

Høres bra ut det du har gjort ja.:) Men må vaske bilen først, og siden det er så sykt grisete på veiene her nå, så gidder ikke gjøre det akkurat nå. Kan i hvertfall slutte å regne... Skal gni over med black polich bare det blir litt bedre vær!:D Ble veldig bra når jeg brukte det på Primera'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt et par bilder...:D Må si jeg ble veldig fornøyd! Endte med at jeg måtte bytte om spilleren og det lille rommet siden skjermen sperra for bryterene til varme og slikt...

 

DSCF0081.jpg

 

DSCF0086.jpg

 

Skjermen ser litt blass ut på bildene, men var veldig overraska over hvor bra bildekvalitet det var!:)

 

Har fortsatt igjen å koble opp navigasjonen (kun en kabel med en sender), men ble sent i går, så orka ikke mer. Skal prøve å få gjort det snart også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår