haraldrj Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 jeg har en hvit 240 87mod jeg vet ikke helt hva jeg kan gjør for å få den stivere i svingene har dere noen tips om sider jeg kan kjøp deler på. og vordan deler som skal skjiftes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 lesjøfors senkefjærer (usikker på skrivemåten der) og bilstein clubsport dempere. Da er den RIMELIG stiv.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haraldrj Skrevet November 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 takk hva med stag og foringer trenger du det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 stag og foringer funker også ja.. Sjekk ut http://www.pedersens-racing.no Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haraldrj Skrevet November 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 takk :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Stabstag: Sport satsen til volvo som var 23 front og 21 bak eller IPD stag som du får opp til 25 front og 25 bak. Bak syns ikke jeg en bør ha mere enn 23mm men det er en smakssak. Fjærer: Lesjöfors er vel greit nok til en rimelig penge. Åkrene osv blir dyrt. Dempere: Bilstein clubsport eller racing. Foringer: Er vel egentlig superflex som gjelder, fantes såkalte gruppe a foringer før som var i massiv gummi, men disse har gått ut. Div stag: Tårnstag, varebilstag, torpedostag osv er kjekt. Kan også være greit å korte inn noe i bakstillinga, typ momentstaga for å få litt finere vinkel på pinjongen og panhardstaget for å sentrere akselen i bilen. Disse fåes kjøpt ferdig justebare med superflexforinger fra IPD. Du bør også file litt på vinklene foran. Bærekulene kan med fordel draes ut litt for å få mere camber. Jeg kjører med 1,2 grader negativ camber og ca 1mm spissing og syns det er helt kalas. Originale vinklene er vel 0-0,5 grader positiv camber og 1-3mm spissing. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 punktsveise ver ene eneste sjøt på bilen ;) punkt, en cm åpenrom, punkt ;) så installerer du bur ;) hehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 punktsveise ver ene eneste sjøt på bilen ;) punkt, en cm åpenrom, punkt ;) så installerer du bur ;) hehehe Det er en mulighet.. Men tror ikke det er nødvendig for å herje langs veien. Er litt begrensa hvor fort en kan kjøre... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 sant nok... har planer om dette for banebilen. men tror ikke jeg får tid. er ganske så tidkrevende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Akkurat, det tar laaaang tid. Selv etter at bilen er ribba går det med mange timer med banning og sverting. Er jo så trivelig å ligge under bilen og inni og få fult av sveisesprut i alle kropsåpninger. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haraldrj Skrevet November 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 hehe det høtrtes ikke helt godt ut :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 tsssk... under bilen er litt jævli men bare å være godt påkledd ;) men ja tar tid. er mange sjøter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg