Gå til innhold

BIlen vil ikke starte når den er varm.

Ranger emnet


smilefjes

Anbefalte innlegg

Hei, flott forum! Ihvertfall for oss jentene som ikke kan alt fra før av.

Jeg har en a4, 1,6 2000 mod.

Den starter topp når den er kald, den går som en klokke når den er i gang, og motoren yter det den skal.

 

Men en gang imellom, og i det siste har en gang imellom blitt til hver gang - så starter den ikke når den er varm. Den må lirkes i gang med mange forsøk på oppstart, og kommer liksom litt lenger for hver gang, til motoren omsider starter. Når motoren da er i gang, går den ganske langt ned på tomgang, og hvis jeg ikke gir gass forsiktig, så stopper motoren igjen. Etter å ha kjørt en stund er det som om den finner seg selv igjen, og da går den helt fint.

 

Hvis den var kald da jeg startet den, så har den ingen problemer under drift heller.

 

Det er ingen varsellamper som lyser, og det har heller ikke vært det underveis.

 

Har kjørt den tur - retur Italia i sommer uten problemer, det oppstod helt plutselig for noen uker siden.

 

Noen som kan hjelpe en kvinne i nød her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde det, men der sa de at sålenge bilen ikke gir noen varsler i dashbordet (hvis det skrives sånn?), så vil de heller ikke se noe på pc'en. Lurte på om jeg skulle kjøpe meg en sånn kabel og koble meg til og se selv om jeg finner noe, kan det være en idé?

 

(Jeg er ikke noen bilmekaniker da, men jeg er god på data, også har jeg skrudd litt før om åra, så kanskje jeg skjønner omtrent hva som skjer)

 

Ellers sa de også på verkstedet at sålenge feilen ikke er der hele tiden, så er det dyrt - og umulig antagelig - å finne den :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten litt ut som defekt G62-Vanntemp føler men.. Hvis den er defekt gir den feit blanding hele tia, og da blir den tungstarta fordi plugga blir våte.. Når denne er defekt tror ecu'en at kjølevannet er kaldt hele tia, så da blir blandinga alt for feit for en varm motor.

 

Men få kjørt en diagnose test du, så finner du garantert feilen:)

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feilkoder kan ligge lagret selv om det ikke indikeres med varsellampe,kan godt være g62 føler,men mye annet som kan kødde.

du kan jo kjøpe vag-com kabel,da kan du lese ut feilkoder med egen pc.ligger det ikke inne noe feil ville jeg prøvd å bytte G62 føler.(multitemp vannføler,styrer innsprøytninga og tempføler i instrument).

http://www.ross-tech.com/

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Man kan ha feilkoder liggende selvom det ikke lyser varsler i displayet ja! Det avgjør saken. Jeg hadde en mistanke om at det sitter mye rart på verkstedene rundt omkring som ikke helt alltid vet hva de uttaler seg om. Jeg prøvde å sette den inn på Møller, men da kunne de se på den "om noen uker" hvis den sto der og ventet. Og de andre stedene jeg har vært har det vært litt rare svar å få. Jeg kjøper kabel selv og sjekker jeg. Jeg er bra på data, fatter'n er gammel bilmekaniker, og jeg har bestilt verkstedhåndbok. Med litt tips fra forumet her inne, så kanskje jeg får orden på bilen igjen...

 

Ingen sak for kvinner i nød når man får noen tips - hjertelig takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryker det fælt av bilen også?

 

For lurer på om jeg har samme problem selv, og det ryker temmelig når bilen står på tomgng osv..

 

Hei :)

Nei, det ryker ikke. Og den går som en kule når jeg har turtall. Men på lavt turtall er den kilen på å få for brå gass etter at den har vært vanskelig å starte. Oppfører seg akkurat som en gammal motorsykkel med forgasser som får feil blanding på tomgang.

Når jeg har startet den kald, er den helt utmerket både på tomgang og ellers. Og toppytelsen er det ikke noe i veien med.

 

Jeg driver og bestiller kabel nå, sjekker om jeg skal ha vag-com eller en annen jeg fant som var mye rimeligere.

 

Lykke til med din bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Høres nesten litt ut som defekt G62-Vanntemp føler men.. Hvis den er defekt gir den feit blanding hele tia, og da blir den tungstarta fordi plugga blir våte.. Når denne er defekt tror ecu'en at kjølevannet er kaldt hele tia, så da blir blandinga alt for feit for en varm motor.

 

Men få kjørt en diagnose test du, så finner du garantert feilen:)

 

Hei - du hadde rett. Jeg kjøpte diagnosekabel selv og kjørte test - det var faktisk G62 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår