LangFørr Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Noen som vet navnet/nummer på denne akselen? Og om det er brems på den. Kanskje vanskelig å bare se utifra et bilde men. Den sitter på en 75mod 244GL. Tallene på den lille blekkplata er litt vanskelig å tyde. Lurte også på om det er noe potensiale i en B21E. Hvilke modifikasjoner jeg kan gjøre for mer effekt ut av den osv. Sitter vel 123hk i den originalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Det er ingenting der som tilsier at det er diffbremse. Hvis det er bestillt fra fabrikken skal det stå ett blekk på lokket bak med "ANTI-SPIN FITTED - USE SPECIAL OIL" el. lignende. Går an å bytte kam og eksos på B21E motoren for å få den mer livlig. Hva står det på ratio der? 4.10:1 ? Det er iallefall en 1030, og den var svært lik den som står på min, det er også en -75 aksling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Bare jekk opp bakakselen og snurr på ene hjulet ditt.. Da ser du om det er diffbrems Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Utifra det jeg klarer å tyde så er de nummerne som stod der: Ratio:3,91:1 Part nr:255769 Fab nr:109239 men er ikke sikker på Ratio, var veldig utydelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 jekker ud den opp må bilen stå i gir for at ikke hjulene skal gå hver sin vei. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 3,91:1 stemmer nok. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 jekker ud den opp må bilen stå i gir for at ikke hjulene skal gå hver sin vei. Går nå uansett ikke hver sin vei om det er diffbrems da, går den hver sin vei så er det jo vanlig åpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 har original LSD på min. Dekkene snurrer hver sin vei dersom den ikke står i gir. Står den i gir så snurrer dem likt. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Ja ok. Så jeg bare jekker den opp. Setter den i gir, å ser om begge hjula går rundt? blei veldig mange forskjellige meninger her nå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Da er det utslitte lameller? min går nå ihvertfall ikke hver sin vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 3,91:1 stemmer nok. Tror nok det stemmer, ja. 3,73 osv skal først finnes på senere modeller. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 hmm ja jeg vet ikke jeg. Men jeg skal på verkstedet nå. Så da bare prøver jeg litt forskjellig:D Rapport kommer i kveld. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 På truetrac iallefall, trenger den ikke å stå i gir. Om diffen er LSD og den står i gir, så klarer du vel ikke å snurre på hjulet? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Nei det klarer du ikke, så lenge den ikke er utslitt for da vil den funke som en åpen diff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Hvor mye moment skal til for å overvinne bremseeffekten i en slik diff? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg