Gå til innhold

Forskriftmessig stand?

Ranger emnet


ventovr6

Anbefalte innlegg

hei.

 

har kjøpt meg senke sett men tuv godkjening. skal stemple dette i vognkortet, altså har en time hos biltilsynet i kristiansund.:fingers:

 

men da lurer jeg på om di bryr seg om andre ting enn bare senkesettet den timen? sjønner??

 

jeg har fri eksos, sota ruter rundt om, større dim på dekk enn org og sota lykter. Kommer de til å avskilte bilen min på grunn av dette? eller konsentrerer de seg bare om senkesettet og gir F... i det andre?

 

Mvh, Marta.

-MartaRacing-

 

Low and slow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vanker det nok mangellapp ja. Har du virkelig bestilt time for å godkjenne senkesettet når du har så mye ulovlig på bilen din? Det er vel egentlig bare å be om trøbbel. Hvis du absolutt skal inn, så får du fjerne soting foran B-stolpen og gjøre lyktene dine originale. Dekkedimm tror jeg ikke er noe problem, så lenge rulleomkretsen din ikke er HELT på trynet, og at det er klaring her og der. Du kan jo få godkjent dekk i samme slengen da, om du mener de er forsvarlige! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt å samle alt av Tüv papirer og be dem godkjenne alt samtidig, uansett om det er ratt, felger eller senking..

 

Dra til f,eks Dekkmann, dem kan gi deg papirer på hvilke dekkdimensjoner som er godkjent til din bil.

Jeg tok med slik dokumentasjon da jeg skulle levere omregistreringen og fikk lurt damene i skranken til å legge det til på vognkortet.

 

 

Og når du først skal i løvens hule, så lønner det seg å være forberedt.

Da Trollet_ her på forumet skulle godkjenne sin senk hadde han med seg Tüv på senk, hjulstillingspapirer, lyskontroll osv.

 

Kontrolløren gadd knapt å se på papirene, men var mer opptatt av å kommentere at det var et lite hull i en mansjett til drivknute og litt svetting fra et servorør..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vanker det nok mangellapp ja. Har du virkelig bestilt time for å godkjenne senkesettet når du har så mye ulovlig på bilen din? Det er vel egentlig bare å be om trøbbel. Hvis du absolutt skal inn, så får du fjerne soting foran B-stolpen og gjøre lyktene dine originale. Dekkedimm tror jeg ikke er noe problem, så lenge rulleomkretsen din ikke er HELT på trynet, og at det er klaring her og der. Du kan jo få godkjent dekk i samme slengen da, om du mener de er forsvarlige! :)

 

skal inn i mars så jeg har god tid sjønner du. bare lurte på om di hang seg opp i alt annet en det som var bestillt time for, sjønner?

 

jeg tror det varierer fra plass til plass dette, noen klikker bare eksospota har overfalte rust, mens andre gir F... i soting å heile pakka. men dette er umulig å vite på forhånd, så bilen blir gjort i stand får timen ja, er nok lurest det.

 

men takker for alle svar folkens;):thanks

 

pote,senkesett og dekk dim blir nok stemplet i vognkortet;)

-MartaRacing-

 

Low and slow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Damene i skranken i KrSund kan en bare glemme å prøve å lure, det samme gjelder forsåvidt i hallen. Men de er ikke urimelige karene i hallen og har du papirene og ting er gjort skikkelig er det plankekjøring.

 

Det har vært et genrasjonskifte på stasjonen og det til det bedre. Når jeg tenker på hvordan det var for en 10års tid siden får jeg gåsehud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår