Gå til innhold

olje på alle pluggene

Ranger emnet


Scho2o

Anbefalte innlegg

Er nok tetningene på turboen som er gefahren.. som regel på eksossiden,men pluggene blir sotet uansett. oljedamp dras inn i forbrenningsrom..

 

grunnen kan være bla. at akselen inni turboen er kokset ved tetningene, retur til bunnpanne er kokset igjen eller at veivhusventilasjonen er tett.. eller bare generelt utslitt turbo!

 

Rimelig tett luftfilter kan også gi lekkasje på tetningen på kompressorhuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri glant inne i en turbo, men jeg vil anta at det er tettingen på turbinsiden som først vil ta kvelden på en turbo, siden det er her de termiske belastningene er størst. Dersom det er tilfelle bør jo ikke pluggene bli fulle av olje tenker jeg på. Og på kompressorsiden burde ladetrykket i seg selv bidra til å holde olja inne i turboen.

 

I tillegg har vi jo ventiltettinger og stempelringer som kan gi lekkasje av olje inn i forbrenningsrommet.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok tetningene på turboen som er gefahren.. som regel på eksossiden,men pluggene blir sotet uansett. oljedamp dras inn i forbrenningsrom..

 

grunnen kan være bla. at akselen inni turboen er kokset ved tetningene, retur til bunnpanne er kokset igjen eller at veivhusventilasjonen er tett.. eller bare generelt utslitt turbo!

 

Rimelig tett luftfilter kan også gi lekkasje på tetningen på kompressorhuset..

 

Hah, du endret innlegget ditt før jeg rakk å sende svaret du din luring ;)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive det først! :)

 

Kan jo være stempelringer osv. som nevnt av Reodor,men siden det er på olje på alle pluggene så..

hvis den ikke har blitt seriøst varmkjørt da..

Eller bare utslitt etter et langt og hardt liv,men da burde en komp. test fortelle litt om tingenes tilstand..

 

tett luftfilter er et punkt ved feilsøk da,men da er det sikkert snakk om et som er potte tett.. minst :)

 

Har opplevd seriøs oljelekkasje fra tetning på turbinside og spekulerte litt hvorfor pluggene ble oljete.. men faktisk så dro den såpass med oljedamp inn i f.rom at den stoppet til slutt pga at pluggene ble helt ubrukende..

Var hvertfall ingen olje å spore på trykkside. så det er vel en liten returpuls på eksosside som på innsugsiden som drar damp inn igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår