HondoAudi Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Jepp! OK. Takk! :) Ikke så lurt å kjøre slik det er nå da kanskje? Fortsatt mye fett og drit igjen inne i der... Hvordan er det egentlig å bytte denne mansjetten? Må demontere hele drivakselen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortBoost Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 se der ja ;) hva sa jeg :D hehe det som er dritt med mansjetten er at det er en helvetes møkka jobb å få byttet. Er dere 2 så går det rimelig greit. Måtte bytte mitt på gamle forden for noen mnd siden. Du kan kjøre en stund med den ødelagte mansjetten, men anbefalles ikke. Det ialfall ganske mye fett der inne, så det er ikke ekstremt farlig at du mister noe fett. Men du må ha av hele drivakselen ja. Fyll opp lageret med ny fett, da mener jeg så mye fett du klarer å fylle dritten opp med. Sett på mansjett og sett den på plass med medfølgende klemmer. PS! Husk å klem fettet inn i lagrene også, mange som bare sprøyter driten rundt lageret og setter på mansjetten. Siter NÅ-BMW E61 07 520DT x -Toyota Yaris 05 TS Turbo x -Ford Escort 16 V STV 98 x -Mazda FD3S 94 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Du trenger ikke ta ut drivakkselen på denne bilen for å bytte mansjetten. I grove trekk må du gjøre: - Ta av hjul - Løsne senterbolt - Løsne nedre, bakre bærekule - Sving fjærbenet frammover og ta drivknuten ut av lagerhuset - Løsne mansjett - Skru senterbolt inn i drivknuten og dra til, så vil drivknuten løsne fra akselen. - Gjør drivknuten helt ren, monter ny mansjett + nytt fett - Montering er motsatt som ved demontering. P.S. Haynes manualen er gull verdt i ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HondoAudi Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Du trenger ikke ta ut drivakkselen på denne bilen for å bytte mansjetten. I grove trekk må du gjøre:- Ta av hjul - Løsne senterbolt - Løsne nedre, bakre bærekule - Sving fjærbenet frammover og ta drivknuten ut av lagerhuset - Løsne mansjett - Skru senterbolt inn i drivknuten og dra til, så vil drivknuten løsne fra akselen. - Gjør drivknuten helt ren, monter ny mansjett + nytt fett - Montering er motsatt som ved demontering. P.S. Haynes manualen er gull verdt i ha. Tusen takk for godt svar! Tror alikevell jeg lager en ny tråd om dette, da jeg er veldig usikker :) Tar med det du har skrevet, regner med det er greit... ;) Forresten, har lastet ned en pdf-manual på a4 b5, men tror ikke det er haynes. Burde jeg alikevell gå til innkjøp av den? Er den SÅÅ bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.