Gå til innhold

Olje på felg

Ranger emnet


HondoAudi

Anbefalte innlegg

Har bare sjekket motorolje og frostvæske da jeg regner med disse er de mest kritiske... Disse var fine. Kan jeg sjekke bremsevæske? Lyser ingen lamper enda...

 

Hvilken bil er det snakk om? Det skal være en beholder oppå bremsekraftforsterkeren.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mansjetten ligger vel strengt tatt over drivleddet.. men la gå det er jo på en måte et lager og liker ikke grus og lignende..

 

Og er fullt av gris/fett.. men kan vel forveksles med olje sikkert!?

 

Felgen blir veldig grisete når dette skjer hvertfall :)

 

Er bremsevæskenivå og alle andre nivåer normale så er det mest sannsynlig mansjetten ja jupp jess..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjørt ett par-tre dager uten at noe griseri... Var en god del en dag, også en liten dråpe her om dagen.. Siden har det ikke vært noe :well:

 

Det kan jo være fordi alt fettet i drivakselmansjetten er borte.. og da tar det ikke lang tid før hele drivleddet tar kvelden... ville ha fått sjekket det ganske fort.. er bare å jekke opp bilen å se om det er noen skader/hull på mansjetten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være fordi alt fettet i drivakselmansjetten er borte.. og da tar det ikke lang tid før hele drivleddet tar kvelden... ville ha fått sjekket det ganske fort.. er bare å jekke opp bilen å se om det er noen skader/hull på mansjetten

 

Hva er det jeg skal se etter? :wonder: Skal ikke skryte på meg å ha peiling på dette... Hvor sitter mansjetten? På kalipperen?

 

Noen som har bilde av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår