Gå til innhold

forslag til dump ventil??

Ranger emnet

volvoticc

Anbefalte innlegg

780en har TurboXS dump, den lager MYE lyd (er en sånn uten trakter, bare åpne hull, ikke resirk).

PSSSCH lyd bare.. Men om man slipper gassen rolig, så får man en kombinasjon av turbo-brems (ptrrrr) og den pssschh..

ptrrssschh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte med turboxs type ett eller annet før. Var i allefall med masse runde hull rundt. Den hadde en høy og etterhvert ganske irriterende lyd. Kjører nå med en Greddy type rs dump, den liker jeg. Ikke så altfor høy lyd, men fortsatt ålreit.

Justerbart fjærtrykk og mulighet for å kjøre resirk...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme hvordan ventil det er bare du kan fjerne trakta å sette på et rør med traktor lokk oppå, med hull igjennom panseret...

Og hvorfor det? For at du skal kunne døtte mannegrevlingen din nedpå og kjøre trykk i den ute å lokke opp panseret?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor det? For at du skal kunne døtte mannegrevlingen din nedpå og kjøre trykk i den ute å lokke opp panseret?

hmm.. du hadde jo en bedre begrunnelse enn meg..

jeg syntes det er kult med traktorlokk på dumpen fordi da blir det ultimate harry...

først en skikkelig teit lyd å så lyden av en traktorlokk som klapper igjenn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er vel å kjøre resirk... Lite lyd...

Ingen vits i å ha masse dritt som tilsier wolla schpaa masse motor, men så har en egentlig bare kobla dumpen på varmeaparatet og sitter og skrur vifta av og på..

å faen er det sånn folk får den fæle poppe lyden..

så da har jeg montert turbo for ingenting?!?!?

men som man vet, dem som ikke har det i buksa, har det i garasjen..

og alle dyr har parringsrop, mens vi som har en liten bussemann kuk, kjører med åpen dumpventil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider