Gå til innhold

Greia med lange rettstrekker

Ranger emnet


Turboed1

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har et godt forslag til deg.... Litt usikker på hvor enkelt det er å gjennomføre. Men umulig tror jeg ikke det er!

Bodø lufthavn, stripa er 3394m lang, rett, brei og fin! I tilleg er det lyst hele døgnet på sommeren, og det er jo bra for det måtte gjøres på nattetid om det skulle være aktuelt! Kall det midnattsol ettelerannet så er det lettere å få gjennomslag for det!

 

Dette hørtes ikke ut som et dårlig forslag. Dersom Bodø lufthavn er like labert trafikkert som Bardufoss lufthavn, så burde det være en smal sak. Bardufoss er tilogmed stengt en periode på ettermiddagen grunnet mangel på trafikk...

 

Kvadratrota av toleransen for useriøse brukere er omvendt proposjonal med andelen useriøse tråder og innlegg opphøyd i kvadraten av mora nisse, mora rente og rentes rente. Eller noe sånt.

 

Gulp! Hva skal Flåklypa Racing Team tro om dette. De har jo på veien til autofilt verdensherredømme gått litt på akkord med seriøsiteten i det siste. Bedre ble det ikke da selveste styreformannen sto fram med sitt ønske om å bli forumhore...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ikke ut som et dårlig forslag. Dersom Bodø lufthavn er like labert trafikkert som Bardufoss lufthavn, så burde det være en smal sak. Bardufoss er tilogmed stengt en periode på ettermiddagen grunnet mangel på trafikk...
Hmmm.. ringe Guinness....

 

Gulp! Hva skal Flåklypa Racing Team tro om dette. De har jo på veien til autofilt verdensherredømme gått litt på akkord med seriøsiteten i det siste. Bedre ble det ikke da selveste styreformannen sto fram med sitt ønske om å bli forumhore...
Jeg tror vi står for autofil underholdning,og sees litt gjennom fingrene på... Hvis vi er forsiktige. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. ringe Guinness....

 

 

Eller hva med Rygge? Der er jeg stadig vekk og kjenner en bråte mennesker der inne. Ikke er det mye trafikk der heller. Så spørs det bare hvor lang den er...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jeg har et godt forslag til deg.... Litt usikker på hvor enkelt det er å gjennomføre. Men umulig tror jeg ikke det er!

Bodø lufthavn, stripa er 3394m lang, rett, brei og fin! I tilleg er det lyst hele døgnet på sommeren, og det er jo bra for det måtte gjøres på nattetid om det skulle være aktuelt! Kall det midnattsol ettelerannet så er det lettere å få gjennomslag for det!

 

Bare et lite problem, militærflyplass..

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hele flyplassen er militært område. Neppe aktuellt å slippe inn gud og hvermann inne poå samme område som norges stoltheter står (les: de gode gamle F16'ene)

 

Synd igrunn, det hadde vært flotte omgivelser for ett slikt arrangement. Flyplassen stenger jo også etter siste oslo-flyet lander klokken 00.30.

 

MVH

en som har grisekjørt på bodø-stripa :D

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hele flyplassen er militært område. Neppe aktuellt å slippe inn gud og hvermann inne poå samme område som norges stoltheter står (les: de gode gamle F16'ene)

 

Synd igrunn, det hadde vært flotte omgivelser for ett slikt arrangement. Flyplassen stenger jo også etter siste oslo-flyet lander klokken 00.30.

 

MVH

en som har grisekjørt på bodø-stripa :D

 

Luftforsvaret har lang tradisjon i å slippe gud og hvermann inn på sine områder, bare se på flyets dag på Kjeller, Rygge, Autofil tester F16 osv.

 

Et vel så viktig aspekt for Forsvaret er risikoen for tap av omdømme. De bryr seg faktisk om hva folk og presse mener om dem, og dersom et slikt tiltak blir vurdert som omdømmereduserende vil det ikke bli gitt tillatelse til det.

 

Et rekordforsøk må ikke nødvendigvis være åpent for kreti og pleti, så det burde være mulig å ha full sikerhetsmessig kontroll over en slik situasjon.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at forsvaret har aktivitet her har ingen ting å si, er heller ikke noe problem å sikkerhetsklarere de som trenger å inn på stripa. Holder man seg på sivil del er vel ikke det der noe problem heller!

 

Når det gjelder forsrsvaret er det ikke utelukket å få dem med på lasset da de har vært med å arangere en del morsomme ting før. Bra reklame for dem også dette. (har drevet med rekrutering i forsvaret, så vet en del om saken)

Som sagt stenger flyplassen på natta. siste flyet per i dag lander rundt halv to og første flye går i femtia. (kan også si meg sikker på dette da jeg har vært en del ute på banen om natten og jobbet i det siste)

 

Så det kreves self en del organisering, men med å snakke med de rette individene, og komme med god nok argumentasjoner. Så tror jeg ikke dette er umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår