Harrymannen Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 http://www.bilforumet.no/galleriet/showgallery.php?cat=711&catp=nikpigab Legger ut info om min kjære Golf. Jeg har vokst fra rånetiden så store spoilere og slikt kommer ikke på denne bilen men jeg prøver å gjøre så mye som mulig, liker ikke å ha en bil som alle andre har. Håper noen får litt inspirasjon her, vil gjerne ha tilbakemeldinger, også hvis du har tips om fler småting jeg kan gjøre med Golfen. Hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg legger ut bilder her hadde det vært fint, inntil videre må dere sjekke galleriet min i linken over. LITT OM BILEN: 1,4l 16V 75hk, Canyonrød Pearleffekt, Aircondition, ABS, Airbag X 4, Startsperre, Servo, H.feste, Justerbart ratt, Varmeseter, Lyktespylere... Kmstand ved kjøp 16.03.2006: 140000 Kmstand pr 01.11.2007 167500 UTFØRTE TING ETTER KJØP: 16`` alu med 205/55 og større sporvidde Pioneer CD/RDS/MP3 + Pioneer 6x9 i hattehylla Sideblinklys i klarglass 1J0 949 117 Eksosstuss (sveiset) fra Audi 80 Kappet av brukt potte Kromlist på bakluke 1J0 071 360 Kromlister i dyser Uoriginalt Kromlister i grill Uoriginalt Krommede dørhåndtak Uoriginalt Xenon ombyggingssett i nærlys Uoriginalt LED blinkpærer bak Uoriginalt LED bremselyspærer Uoriginalt LED parklyspærer Uoriginalt LED i oppbevaringsrom i midtkonsoll Uoriginalt LED-taklys fra Passat W8 B5 3B7 947 105 F Y20 + 3B0 972 706 Rødlakkerte blinklysglass bak Uoriginalt Bagasjekrok fra Passat B6 Mistet delenr Svarte innv. dørhåndtak 1J0 867 171 A A94 + 1J0 867 172 A A94 Svart myntholder 1J0 863 328 B B41 Svarte gummimatter foran 1J0 061 501 A 041 Fotstøtte i børstet stål fra Beetle/TT 1C1 864 777 12V-uttak i bagasjerom 1J0 919 309 + 1J0 919 341 F Aeroviskere foran 1J0 998 002 B Komfortblink (3 blink) 000 919 309 Montert midtarmlene i originallook Uoriginalt Viskerarm (med aeroblad) bak fra Golf V Mistet delenr LED tåkelys nede i fanger foran | Uoriginalt Montert svart solskjerm over speil Mistet delenr UTFØRTE REPARASJONER/UTBEDRINGER: Skiftet skiver bak Skiftet vindusviskermotor bak. Skiftet viskerbryter i rattstamme. Sveiset løst eksosoppheng. Utført 60000km service med alt 10.2006 Skiftet indre stabstagforinger foran (ulyd) Skiftet tannreim inkl vannpumpe, strammehjul, løpehjul og profilreim. 03.2007 Skiftet vindusviskerramme foran (gikk meget tregt etterhvert) 08.2007 Skiftet sikringsholder over batteri (pga problemer med 30-strøm til AC) 09.2007 Utført AC-service; skiftet R134-gass m/ bakteriererens. Fylt sporstoff. 09.2007 Utført 30000km service + bremsevæskeservice 09.2007 Skiftet brekkwire h.s. 10.2007 PLANLAGTE TING: Montere LED fra Audi A6 i innv dørhåndtak (ferdig v.f.) 4B0 919 063 A Skifte hjullager h.f. Skifte frontrute med sotet kant oppe Linselys R32-look (uten halo, kjører IKKE bmw!!!) Skifte vindusføringer bak pga rust/irr Montere sentrallås (har deler) Låseknapper i alu (bestilt) + alt som dukker opp, finner stadig nye ting på etka, ebay osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nax Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Bildene fungerte dårlig hos meg. Kunne du ha lagt de ut på Photobucket kanskje? Ser ut som du liker å fikse på småe detaljer. Du skal ikke gjøre noe med utsene på bilen i større grad? Lakkere de svarte listene f.eks? Om jeg ikke er helt borte, så er du en liten ebay man du og? Du har ikke sentrallås? Noen peilig hvor jeg kan få billig tak i trådløs styring til lås? Siter VW Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrymannen Skrevet November 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Bildene fungerte dårlig hos meg. Kunne du ha lagt de ut på Photobucket kanskje? Ser ut som du liker å fikse på småe detaljer. Du skal ikke gjøre noe med utsene på bilen i større grad? Lakkere de svarte listene f.eks? Om jeg ikke er helt borte, så er du en liten ebay man du og? Du har ikke sentrallås? Noen peilig hvor jeg kan få billig tak i trådløs styring til lås? Hei, har hatt mye å styre med den siste tiden, beklager jeg ikke har svart deg før :-) Listene blir nok ikke lakkert, koster for mye i forhold til hva jeg føler jeg får igjen for det. Ebay er veldig kjekt, kommer til å handle mye der men liker originalt også, det siste jeg har kjøpt og montert nå er lyddempingsplate under panseret. Billig på Møller. Angående sentrallås vet jeg ikke så mye om dette men har du sentrallås fra før er jo DEFA-alarm genialt. Da har du fjernbetjening av låsen med på kjøpet. Koster jo litt hvis du ikke monterer det selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phax. Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Merket du noe særlig forskjell med den lyddempingsplata da? Og hva er billig? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrymannen Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Byttet et støyende hjullager samtidig så er usikker på hvor mye det hjalp. Ble jo mye roligere pga nytt lager men virker lunere under kjøring ihvertfall. Matten koster drøye 400kr + klips. 1J0 863 835 G (13 klips 1H5 863 849 A 01c) ¨ Nå er 18" RS4-look også på plass. Må ha dekk og så er det bare å vente på våren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrymannen Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Oppdatering: Har nå kastet mine ekle, fæle 15" vinterstålfelger med kapsler og satt på de gamle sommerfelgene, 16" alu med 205/55 Conti 3 foran og MaxiIce bak da 18" sommerhjul er anskaffet. (Gleder meg til våren) Legger ut et bilde av nylig monterte linselys, dessverre med haloringer. Skal bruke blinklampene som parklys og koble orange pærer på haloene og bruke disse som blinklys etterhvert, kan jo ikke se ut som en bmw da, det blir feil:-( Ellers er jeg kjempefornøyd, Xenonsettet var bare å montere rett over i nye lampene, var ikke helt fornøyd med Xenon i originallampene, spredte jo lys rundt over alt. Nå ble det bra:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arntsn Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 heisann. ser bra ut dette:) bruker du uorginale xenon på kjørelysene??:) hvordan fikk du til det me diodelysene i taket og i dørhåndtakene??:):P ble litt nyskjerrig på det:P Siter Gammelbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrymannen Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Uoriginalt H7 Xenonsett, ser meget bra ut med linselys. Skulle nesten tro det var originalt:-) Ble litt jalla med Xenon i originallampene, veldig mye lys. LED-lyset i taket er fra Passat W8, delenr står vel i første innlegget, dette passer rett inn, må bare strekke en ekstra ledning. I dørene har jeg satt inn samme LED-pærer som Audi A6 har, borret hull, limt LED-pæra i hullet og koblet meg inn på interiørbelysningen, ganske enkelt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg