SenatorTurbo Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 har sitti flere timer og prøvs og lest meg frem til hva jeg trenger men er ikke helt stø på engelsk.. blir ikke helt sikker på hva jeg egentlig trenger skal på med turbo og slikt og hente ut rundt 300+ hk har 315cc dyser 16 ohm motoren jeg skal ha sprutet på er en c30ne en 6 sylindra 3 liter og noen andre praktiske spørsmål... - går det greit og hente en bankesensor fra calibra og ettermontere? -må/bør jeg ha coilpakke? er justering på for og ettertenning orginalt og er halvgiver inne i fordeleren er det de riktige komponentene jeg har valgt under her og trenger jeg mer enn dette for og få det til og fungere? tengte jeg skulle lodde sammen greia selv.. http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-engine-management-system-wpcb3-unassembled-p-59.html hjerne http://www.diyautotune.com/catalog/innovate-digital-wideband-controller-with-sensor-p-41.html bredbåndslamda http://www.diyautotune.com/catalog/1239-megasquirt-wiring-harness-ready-p-43.html ledningsnett http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirt-tuning-cable-straight-thru-p-35.html kabel mellom pc og hjerne ser noen har skrevet at det finns billigere i usa men finner ikke noen sider...sleng de ut om du vet av noen takker for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 mulig du må bytte ut TPS`en også, er sikkert bare på/av bryter på C30NE som det er på alle andre motorene, du må ha TPS med potmeter så hjernen vet hvor spjeldet befinner seg Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Tips: Kjøp ferdig boks fra extraefi.co.uk Der kan du legge til f.eks lambdastøtte som du tydeligvis vil ha. Med mindre du er veldig stø på elektronikklodding samt har full kontroll på hva du faktisk lodder tør jeg påstå det er veldig mye lurere å kjøpe ferdig boks - da vet du at det ikke er boksen det er noe galt med når motoren ikke starter .. :) Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Tips: Kjøp ferdig boks fra extraefi.co.uk Der kan du legge til f.eks lambdastøtte som du tydeligvis vil ha. Med mindre du er veldig stø på elektronikklodding samt har full kontroll på hva du faktisk lodder tør jeg påstå det er veldig mye lurere å kjøpe ferdig boks - da vet du at det ikke er boksen det er noe galt med når motoren ikke starter .. :) trenger jo ikke kontinuelig sjekk av lamda.. det er jo bare under selve mappingen og så det er med program for og sjekke lamdaverdier under kjøring med føleren. uansett tengte jeg ms 2 støttet lamda? er utdanna elektrikker så har noen timer med lodding o.l så tror ikke det blir no stress og lodde selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 mulig du må bytte ut TPS`en også, er sikkert bare på/av bryter på C30NE som det er på alle andre motorene, du må ha TPS med potmeter så hjernen vet hvor spjeldet befinner seg thx stian.. er bare av og på på motoren orginalt ja vet du om noen motorer som har dette orginalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 trenger jo ikke kontinuelig sjekk av lamda..det er jo bare under selve mappingen og så det er med program for og sjekke lamdaverdier under kjøring med føleren. uansett tengte jeg ms 2 støttet lamda? er utdanna elektrikker så har noen timer med lodding o.l så tror ikke det blir no stress og lodde selv. Jeg tenkte på støtte for bankesensor egentlig, lambda må man også selvsagt ha. Alle ms bokser støtter lambda (både 0-1v og 0-5v), dette er jo primærverdien å følge med på ved mapping. Dersom du er på et absolutt strengt budsjett så lodd selv, men hvis du kan avse noen hundrelapper for en ferdig lodda boks er det ikke tvil om hva du burde gjøre ... Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 thx stian.. er bare av og på på motoren orginalt ja vet du om noen motorer som har dette orginalt? Veldig mange nyere biler har det egentlig. Ellers så får du kjøpt nye tps'r også, men det er kanskje lettere å gå på skroten og se etter en som passer best til spjeldhuset ditt. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buurn Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Jeg tenkte på støtte for bankesensor egentlig, lambda må man også selvsagt ha. Alle ms bokser støtter lambda (både 0-1v og 0-5v), dette er jo primærverdien å følge med på ved mapping. Dersom du er på et absolutt strengt budsjett så lodd selv, men hvis du kan avse noen hundrelapper for en ferdig lodda boks er det ikke tvil om hva du burde gjøre ... Kom til å tvile på mitt eget oppsett da jeg så utsagnet ditt med Bankesensor.. Er det slik at boksen må være lodda slik at den kan ta imot bankesensor/vr? Har forstått det sånn at en må ha bankesensor og signal fra hall giveren for at ms`en skal forstå hvor veiva står, og da igjen når den skal fyre på injectorane.. Mulig jeg har skjønt dette feil=s Siter Audi Coupe GT 84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 er vel bare og ta med seg nultimetret og sjekke det da til jeg finner en som passer... så de du mener er at jeg trenger en ekstra modul for at bankesensoren skal kunne fungere oppimot ms sprutet? har du en link til denne da hvis det er det du mener? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urbanius Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 så de du mener er at jeg trenger en ekstra modul for at bankesensoren skal kunne fungere oppimot ms sprutet? har du en link til denne da hvis det er det du mener? Kanskje dette kan hjelpe: http://viatrack.ca/ http://www.megamanual.com/ms2/knock.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrossi46 Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 lureste du kan gjøre er å sende mail til diyautotune, fortell ka motor du har tenkt å bruke å hvordan du vil ha den styrt.. so setter han opp alt du trenger.. han finner også ut hva du kan bruke av det som er på motoren orginalt.. so bygger dem den akkurat slik du vil ha den. VELDI bra sørvice. jeg jor dette når ej hadlet min.. ingen problem 1-2 veke hadde ej ms`n klar til montering. då kjøpte ej alt ej trengde med bredbånds lamde å slikt , ferdi på døra kom d på 6500. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Kom til å tvile på mitt eget oppsett da jeg så utsagnet ditt med Bankesensor.. Er det slik at boksen må være lodda slik at den kan ta imot bankesensor/vr? Har forstått det sånn at en må ha bankesensor og signal fra hall giveren for at ms`en skal forstå hvor veiva står, og da igjen når den skal fyre på injectorane.. Mulig jeg har skjønt dette feil=s Bankesensor har ingenting med veivposisjon å gjøre. Boksen må være lagd på en slik måte at den har hardware som kan ta imot signal fra en bankesensor ja, det er ikke en default feature. Tips: Les litt mer om hvordan ms funker :) Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 lureste du kan gjøre er å sende mail til diyautotune, fortell ka motor du har tenkt å bruke å hvordan du vil ha den styrt.. so setter han opp alt du trenger.. han finner også ut hva du kan bruke av det som er på motoren orginalt.. so bygger dem den akkurat slik du vil ha den. VELDI bra sørvice. jeg jor dette når ej hadlet min.. ingen problem 1-2 veke hadde ej ms`n klar til montering. då kjøpte ej alt ej trengde med bredbånds lamde å slikt , ferdi på døra kom d på 6500. ;) Enig! Bortsett fra at jeg vil anbefale http://www.extraefi.co.uk, han bruker litt bedre hw enn de gjør på diy. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 tror jeg må sende en mail til de angående oppsett.. forøvrig fant jeg en side som forklarer litt bedre hva som trengs etc http://www.diyautotune.com/faq/megasquirt_what_do_I_need.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buurn Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Må prøve å ha et par ting her klare.. For at motoren skal kunne svirre å gå må den ha 1. en bankesensor med et ev. 60-2 hjul 2. signal fra hallgiver 3. temp innsug 4. luftmassemåler Stemmer dette? Dette er med tanke på at tenninga blir styrt av org. hjerne til bilen.. Siter Audi Coupe GT 84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.