Exerqtor Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Er det noen her som har laga hull til dyser i svanehals innsug eller har vært med på å modde et sånn et? Evt om noen kan forklare/lage en guide på åssen det skal bli gjort? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forzaa Performance Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 På dem er det enklest sette dem på undersia av runner syns jeg. Bare dreie holdere og sveise i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Men da vil jo ikke den feite fancy fuelrailen vises da.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Hva med å spleise et f-innsug med svanehalsinnsuget da? Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Det vurderer jeg siden jeg har begge deler liggende og har tig men ikke dreiebenk :) Burde bli rock n roll det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Men da vil jo ikke den feite fancy fuelrailen vises da.. ;) ser jo mye grovere ut til mindre som viser da!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Skal nok få ordna så jeg får dreid til noen beter om så skal være, å få tigga det fast.. Men tenker på plassering å vinkel hovedsaklig.. Skal jo helst få så bra sprøyte bilde som mulig i forhold til luft rettning å turbulens osv osv. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 ser jo mye grovere ut til mindre som viser da!? Hver sin smak sef. Og det var en spøk! ;) Men liker eloksert alu. jeg :) Men jeg liker clean også hmmmmm! tror ikke vinkel har så mye å si så lenge du ikke setter dem så de peker mot gasspjeldet.. :) En vinkel i nærheten av den org. fingerer sikkert fin fint.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Ok, får se om jeg får laga til en cad tegning på noen feste "klosser". Så kan evt andre som skal gjøre det samme sleppe å tenke på det:P Vist det ikke er en kjeft her på hele forumet som har gjort det selv å kan gi noen råd. *kremt* Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Jeg har et slikt innsug,er flyttet spjeldflens på det,laget dyseholdere på undersiden av runner og ekstra plenum Laget av Forzaa Performance http://WWW.SHSPERFORMANCE.NO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 mtp invendig konstruksjon av det innsuget, og lengde på runnere og sånn, hva er da egentlig å foretrekke av plenum volumøkning? neo nspesiell måte en skal trekke det ut? hadde vært stas med noe fler bilder av det innsuget ditt volvokvaløya:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Har akkurat prøve montert innsuget å skrudd over spjelhuset fra FK innsuget.. Å det er et par ting jeg lurer litt på.. Siden enn skal ha over gassjpjeld føler'n så regna jeg med at det var like greit å skru over hele spjeldhuset å bare ta armen fra spjeldhuset på svanehals innsuget.. Men da måtte jeg jo dra ut "tappen" til tomgangsregulator'n på innsuget eller hva den nå skal ha vært til. Lurer på om det var sånn det skal bli gjort, også om enn bare skal sveise igjen hullet som ble der. Også er det jo over på det nye tomgangsrøret, da tenkte jeg bare jeg skulle få laga til en "tapp" som jeg fikk sveisa på en flens som er lik den som er til kaldstarts dysa å skru den inn der dysa skulle ha sottet.. Også når det gjelder vakum til oljetråget eller hva faen det er som sitter under innsuget så har jeg satt den på uttaket oppe på innsuget nærmest torpedo'n.. Til bensintrykks regulator vakum har jeg tenkt på å bruke det uttaket som sitter nærmest frontplata. Å til dumpen hadde jeg hatt planer om å bruke den som sitter mellom dem to.. Dem på gasspjeldet har jeg bare pent blokkert med noen blinde plugger som stod på svanehals innsuget å FK innsuget. Sist men ikke minst så er jeg ikke på det med bensin railen å dysene.. Må jo få laga til en eller annen form for brakett eller noe for å få skrudd fast railen på? Bilder av det jeg har gjort så langt: Fant et bilde inne på 700 forumet av et innsug som var bygd om, men det er jo ikke så lett å se åssen han har gjort det. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Vet ikke om dette hjelper deg.. men er et bilde fra Henrik H sin side..http://www.bilforumet.no/200-serien/52912-prosjekt-og-motor-bilder.html Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Ser jo nesten originalt ut det på Henrik H sin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Det ser nesten originalt ut siden det er magic man som har lagd det.... Da holder det grisegrom finish og kvalitet tvers gjennom. Jeg brukte Dysehullene fra F innsuget og sveisa inn i GLT innsuget. Det ble kalas. Hvis du skal dreie hylser så mener jeg at de var 11mm på det minste, 13,6mm og 14mm dypt der dysa stikkes nedi. Har tro på å sveise dysene på undersia jeg, da kan en jo få en helgrom vinkel på dem så det blir helt ideelt. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.