Gå til innhold

Forskjell på 1030 og 1031 bakaksel?

Ranger emnet

emilhetty

Anbefalte innlegg

Grøvre innmat i 1031 kontra 1030 (pinjongen osv).

1031 akslene har ett øre oppe og nede på høyresiden, 1030 har ikke disse. Står også stempla inn i framkant av diffhuset.

Nesten alle nyere 240'er har 1031.

Takker, Hvis alle akslene med di 2 ørene er 1031 så har jeg bare 1031 aksler da. Til og med den som sto i 85modellen jeg hadde før var det 2 sånne ører på.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

løfter denne opp litt..

Er det noen som kan hjelpe meg med hva som er forskjell på kronhjul og pinjong?

Jeg har en 1031 aksel med 3.30-1 utv, men har fått tak på 4,11-1, men er usikker om denne stammer fra 1030 eller 31, da selger ikke vet. Er det noen enkle mål man kan se på, eller delenr?

har ikke sett delene selv, da de ligger et stykke unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner og bli lei folk spørre om det her helle tia, det går ann og søke da finner du nok 50sider om dette + at det var akkurat oppe forje uke ang det samma :idea:

gjorde 5 forskjellige søk, og bladde igjennom 5 første sidene, da gadd jeg ikke lete lenger, gidder ikke se gjennom hver eneste tråd som har tallene 1030 i seg, blir litt mye lesing, men det forventer jeg ikke at du skjønner:jerkoff:

hva med heller forklare det hvis du vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.enem.se/images/CIH%20bilder/Slutväxel-CIH+diffspärr.jpg

dr ser du pinjongen oppe i venstrehjørnet, som er festet til mellomaksling.. så ligger kronhjulet(nede venstre) "rundt" diffen.. som overfører kraften til diffen å lar dn gjøre jobben sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider