Gå til innhold

Bmw 325i. E30

Ranger emnet


bmw316turbo

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en bmw 325i. hvordan kan jeg få LITT mer hk i den. synst at den går helt grett med 171 hk. men vil ha rundt 200hk tenkte jeg. Bytte kamm? hva mer bør jeg bytte? Mangen skryter fælt av effektanlegg.. har dere noen brukbare effektanlegg? Får jeg noe særli mye effekt av effektanlegg egentlig? Den som jeg vurderer å kjøpe har dårlig girkasse.. er det dyrt me brukt girkasse til desse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulempen med å bytte trimkam er vell at den vill gå litt ujevnt.og med effektanlegg så har jeg hørt mye om at du miste bånndraget på bila... hvis du har lyst til å gå litt større til verks så kan du jo borre da :)

 

ell kjøpe deg turbo kit til 325 de får du jo snart sleng etter deg :) http://www.ssperformence.no er råe på bygg av bmw spør dem om litt så skal du nokk få et bedre svar og tenker jeg :)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kammen gir mest hk pr krone med atmosfæretrykk i innsuget.

 

Turbo hadde jeg ikke giddet å vurdert hvis du ikke skal gjøre det sånn halvveis ordentlig.

 

En kam, effektanlegg, konfilter er en grei oppfriskning. Det meste over dette må du grave dypt i lommeboka for.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sperre er noe forbanna dritt å kjøre med i lengen bare man skal svinge i rundkjøring hopper det kødder og er så forbanna ubehagelig at ja hehe.. kjøp m3 diff :) skal få spart til det selv på min nå så det blir snadder :)

 

sleng ut en bilde av bilen din da:)

 

 

 

6'er motorene skal jo tikke da.iallefall det jeg har erfart og hørt. min tikker ganske bra hehe :)

 

 

men men trimkam hvor mye vil det egentlig gå opp i effekt? det kan jo ikke være så forbanna mye. men enkel lett trim da:)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sperre er noe forbanna dritt å kjøre med i lengen bare man skal svinge i rundkjøring hopper det kødder og er så forbanna ubehagelig at ja hehe.. kjøp m3 diff :) skal få spart til det selv på min nå så det blir snadder :)

 

sleng ut en bilde av bilen din da:)

 

 

 

6'er motorene skal jo tikke da.iallefall det jeg har erfart og hørt. min tikker ganske bra hehe :)

 

 

men men trimkam hvor mye vil det egentlig gå opp i effekt? det kan jo ikke være så forbanna mye. men enkel lett trim da:)

 

jeg har hørt at det er 15-20 hk.. er ikkje så mye da men :P min tikker VELDIG mye. men en ting jeg lurer på.. samme om jeg fyller 95 eller 98oktan på e30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan fylle 95 og 98 funker helt fint det :) men saken er jo det å ha råd til 98. går litt bedre med 98 :)

 

 

bare kjøp skikkelig olje til bmwen så skal du kanskje forminske litt av tikkinga :)

 

jeg har undersøkt litt nå. og folk sier at når man fyller 95 KAN motoren tikke. stemmer dette? synst det hørtest litt rart ut jeg. men det står i intruksjon boka at det skal være 98 på den.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fyllt med min alltid med 95. funker som faen det .. men 98 er kanskje bedre for motoren. hakke råd til å fylla 98 uannset. bensin prisen er jo helt latterlig dyr..

 

du kan jo prøve å fylle full tank med 98 engang da vøtt og høre om du merker noe forskjell ;) kanke si noe før man har prøvd det vøtt hehe ;) hvis ikke kan du prøve race fuel :P hehe

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår