mocka Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Hei hei, jeg er i besittelse av en Audi 100 2.0 1990 mod. Jeg lurte på hvordan jeg kan få den til å bli litt sintere. Da tenkte jeg evt. på turbo el. lignende. (jeg er ikke en mester på bil-motorer ;P) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Hei hei, jeg er i besittelse av en Audi 100 2.0 1990 mod. Jeg lurte på hvordan jeg kan få den til å bli litt sintere. Da tenkte jeg evt. på turbo el. lignende. (jeg er ikke en mester på bil-motorer ;P) Litt sintere og mer hk over hele registeret --> trimkam. Koster 2000 - 2500 kr. Porting, kam og evt gassere, mye mer effekt, koster 8000 - 20000 alt etter så. Turbo osv koster 15000 og oppover for et kit med mer Du må også ha sprut og tenningsstyring! Du kan da få så mye hk at du tar knekken på motoren på 1-2-3 om du vil, lett at noe går galt om ikke alt er gjort skikkelig! Mer enn 180 hk kan du glemme på nokså original motor, da ryker det. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mocka Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 tusen takk! hvor mange fler hk tror du jeg får ved å sette på en trimkam? jeg har hört noe om at det er mulig å sette på en 2.3 motorblokk (heter det slik?!) noe som gjör at den holder bedre og også gir mer effekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 tusen takk! hvor mange fler hk tror du jeg får ved å sette på en trimkam? jeg har hört noe om at det er mulig å sette på en 2.3 motorblokk (heter det slik?!) noe som gjör at den holder bedre og også gir mer effekt Hvor mye ekstra hk en kam gir kommer an på hvilken motor du har, bensinsystem og valg av kam (finnes mye å velge i). 2.3 blokk? Det er en femmermotor, noe som ikke under noen omstendigheter vil passe på din motor. Da må du i såfall bytte hele motoren i tillegg til alt det ekstraarbeidet det fører med seg. men er riktig det, en femmer varer (nesten) evig ;) En 2.3 (82,5 mm) har stort sett samme borring som rekkefirere (81 eller 82,5 mm), bare en sylinder mer. Slaglengden varierer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Sett inn en turbomotor først som sist om du ønsker mer effekt på denne, enten 10v og 20v. 10v får du godkjent også siden 200 Turbo er levert med denne. 165-182 hk avhenging av motorkode. Du må gi mellom 5-10 lapper for 10v og noe mer for 20v. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.