canberra Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Har greit anlegg, men for å få lyden bedre blir det bedre vis jeg lager et bassreflex rør i hattehyllen? føler lyden blir stengt inne i bagasjerommet Siter AUDI a6 1.8T MTM steg3 limousine xNissan 200sx S14 95 SOLGT xE230 W210 Mercedes KONDEMNERT xgolf 3 vr6 SOLGT xGolf gti g60 SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Det vil nok hjelpe litt. (det er vel sedan du har) Har ingen erfaring med dette, men det har sikkert andre (men eg får meir bass i bilen når eg har baksetet ute i min bmw sedan) Har du armlene/skiluka i bilen? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Har greit anlegg, men for å få lyden bedre blir det bedre vis jeg lager et bassreflex rør i hattehyllen? føler lyden blir stengt inne i bagasjerommet Som jeg skrev i den andre tråden din er det en fordel å spørre før du handler så ungår du for mye trøbbel. Det er ingen lett oppgave å få god bass i din bil pga bensintanken bak baksetet. Å la basselementene spille bakover i bagasjerommet og sette portene opp i hattehylla er opskriften på en lydmessig katastrofe, elementer og porter må spille inn i samme rom. Litt avhengig av hvor stort hull du kan lage i hattehylla så finnes det brukbare løsninger. Mener åhuske at det følger med forslag til båndpasskasse til basselementene dine, det kan være verdt et forsøk. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Dag- Johansen: Det går vel an å lage eit par åpninger i hattehylla, slik at lyden kommer inn i bilen? Og i desse åpningene setter man i ein kort bassport, for at det skal sjå litt stiligt ut. (men ei skikkeligt bygd båndpasskassa er selfølgeligt best!) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Har greit anlegg, men for å få lyden bedre blir det bedre vis jeg lager et bassreflex rør i hattehyllen? føler lyden blir stengt inne i bagasjerommet Ikke bassrør, da dette kan på virke tuning. Men ett ganske stort hull, hvor du kan pynte med diger aeroport kan gå. Og event ett gitter eller høytalertrekk over, så du slipper synlig hull. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sqwannabe Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 er ikke værre enn å feste litt grilltrekk i bunnen av hulla. Slik har jeg gjort det: Funker utmerket... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg