Gå til innhold

Anlegg i Citroën Xantia

Ranger emnet


Dataprob

Anbefalte innlegg

Morn!

 

Jeg ønsker lyd i bilen min, men har ikke så mye peiling på stereo at jeg tør å gjøre dette på egenhånd. så om dere kan hjelpe meg hadde det vært veldig fint. da mener jeg alt fra elementer til kabler :P

 

det jeg er ute etter denne gang er to 6*9 til hattehylla og to 12" til å ha i bagasjerommet og noe til å drive dette seff.

 

sett litt på pioneer. er det noe å satse på?

 

Jeg har 7000(+?) kroner å bruke på dette og dere må bare si`ifra om jeg skal ta mål og/eller legge ut bilder av bilen

 

MVH

Dataprob

87` Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du foran i bilen???

Front høyttalere er det første man begynner med, også dropper man 6x9 ;)

 

For ca 7000kr ville jeg valgt:

2stk Re12" http://www.morel.no

Dynabel bf0756 forsterker, http://www.dynabel.no

Og Morel Dotech 5 MkII kompsett, http://www.morel.no

 

Har du BRA fronthøyttalere, så bytter du RE12 med SE12 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn!

 

Jeg ønsker lyd i bilen min, men har ikke så mye peiling på stereo at jeg tør å gjøre dette på egenhånd. så om dere kan hjelpe meg hadde det vært veldig fint. da mener jeg alt fra elementer til kabler :P

 

det jeg er ute etter denne gang er to 6*9 til hattehylla og to 12" til å ha i bagasjerommet og noe til å drive dette seff.

 

sett litt på pioneer. er det noe å satse på?

 

Jeg har 7000(+?) kroner å bruke på dette og dere må bare si`ifra om jeg skal ta mål og/eller legge ut bilder av bilen

 

MVH

Dataprob

 

 

Hei, jeg kjører Xantia selv. en 2000mod. stv.

Skal etter vært lage prosjekt tråd om bil stereo i den.

 

 

I min Xantia er det plass til 6,5" i dørene foran, og diskanter i dash.

Og 5" i bakdørene. men sløyfer bakhøyttalere.

 

Jeg skal, eller har planer om å bygge 12" i siden baki, altså inn i bakskjermen.

 

 

Jeg syns du skal sløyfe bakhøyttalere også. da kan du koste på bedre av det du virkelig trenger.

 

Altså 6,5" kompsett til front, sub i kasse eller bygge inn slik jeg skal gjøre, og bra forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres veldig fornuftig ut ja, takk.

 

hvit du hvordan SoundMagus sine forsterkere er?

 

Ikke mer en hva du kan finne her på forumet.

 

Noen er fornøyde, da dem gir mye effekt for en billig penge.

Men det kommer også noen som sier lydkvaliteten ikke er så god.

 

Men jeg trur nok en får bra for penga.

 

Har hørt en monoblokk på kicker sub, det bråkte og dunka, men spilte ikke veldig pent. Men jeg har aldri likd lyden fra kicker heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mer en hva du kan finne her på forumet.

 

Noen er fornøyde, da dem gir mye effekt for en billig penge.

Men det kommer også noen som sier lydkvaliteten ikke er så god.

 

Men jeg trur nok en får bra for penga.

 

Har hørt en monoblokk på kicker sub, det bråkte og dunka, men spilte ikke veldig pent. Men jeg har aldri likd lyden fra kicker heller ;)

 

Jeg tenkte å dra to pioneer 12" med den. eller vi får se med tiden ;)

87` Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. hvis jeg kjøper to sånne http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=697

 

og driver de med denne forsterkeren. holder det med en eller må jeg ha to?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331577

 

 

blir dette bra?

 

Effektmessig så skal den levere nok. men jeg ville latte den spille lavere en så høy effekt, da THD+N < 2.5%.

Jeg syns det var litt mye. Men er usikker om dette er noe du vil høre.

Om jeg ikke husker feil, så ligger Dynabel forsterkere på 0,5% ved oppmålt effekt.

 

Men jeg trur du spiller høyt nok lenge før du kommer til slike effekter. Og da trur jeg det kan være bedre.

 

Jeg trur du vil kunne spille høyt, og dundrende trøkk.

Men du får ikke best kvalitet, da må du nok handle dyrere forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektmessig så skal den levere nok. men jeg ville latte den spille lavere en så høy effekt, da THD+N < 2.5%.

Jeg syns det var litt mye. Men er usikker om dette er noe du vil høre.

Om jeg ikke husker feil, så ligger Dynabel forsterkere på 0,5% ved oppmålt effekt.

 

Men jeg trur du spiller høyt nok lenge før du kommer til slike effekter. Og da trur jeg det kan være bedre.

 

Jeg trur du vil kunne spille høyt, og dundrende trøkk.

Men du får ikke best kvalitet, da må du nok handle dyrere forsterker.

 

takk for svar! dette var bare noe en kompis anbefalte. så tviler på at jeg kjøper det

87` Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår