Gå til innhold

Audi A3 1.8T Ambition -KONDEMNERT-

Ranger emnet


sYmpoZiuM

Anbefalte innlegg

er vel kanskje ute etter god passform da... orker ikke noe tull:p

+ har hørt litt tull om bsbildeler:p

 

bsbildeler har behandlet meg bra:) eneste er at det tar mange uker/måner før man får varen..

 

du skal foresten ikke ha deg S-line girkule?;)

- Vw Caddy 2006

+ Audi A3 1999 (solgt)

+ Audi A3 2004 (solgt)

+ Mazda 323F 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det et bra tilbud på disse da?

 

e1_1.JPG

 

AUDI A3 PSS9 KIT BILSTEIN SHOCKS

 

til 9k inkl frakt + moms:p

 

noen som anbefaler å slå til ?

 

Treg til å svare jeg.... Men lyktene var solgt ja så greit du har bestilt de andre.

Bilstein er kvalitet og ligger vel på rundt 15k i Norge(gjorde før iallfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styling er vel ikke helt min greie, men jeg har nå en 2000, 5-dørs 1.8T Ambition og siden den er så god å kjøre har jeg problemer med å finne et alternativ. (Den har bare gått 80k Km) (Prøvde nettopp en 2002 SAAB 9-3, 2 liter 150HK, med automat og masse utstyr til en god pris, men bortsett fra meget god motor og drivverk, var ikke kjøreopplevelsen helt som ventet/håpet.)

 

Det største problemet er egentlig at kona aldri blir fornøyd - hun klager over hardt sete og understell. Hun ville kanskje blitt lykkeligere med et mykere sete, men sannelig om jeg vet. Er det noen som kjenner til et alternativ sete som kunne være brukbart, og hvor kunne jeg i tilfelle finne det?

 

(Jeg spurte engang på et forum om det var mulig å gjøre om understellet til normalt - men et så dumt spørsmål skal jeg aldri stille mer)

 

:confused:

 

vet ikke helt hvilke stoler du eventuelt kunne byttet til som skulle gjort så mye nytte... hadde vel blitt å byttet til noe annet enn sports-stoler...?

understell kan man alltids bytte til noe mykere...

ikke det at originalt ambition understell er så sinnsykt stivt da, men kanskje noen coilovers med justerbart til/fra slag (eller hvordan man kan beskrive det).

 

må jo da bli den dyreste typen coilovers, skrudd til det mykeste.

men da hadde vel kanskje fruen fått sjokk over hvor dårlig bilen henger på veien etterpå... jeg synes absolutt ikke det er hverken dårlig sittekomfort eller kjørekomfort på en kliss original a3 ambition.

vet ikke hvilke råd jeg kan gi.. kanskje ha fruen din på et lite "hvordan en skikkelig bil skal kjennes ut" kurs?

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bsbildeler har behandlet meg bra:) eneste er at det tar mange uker/måner før man får varen..

 

du skal foresten ikke ha deg S-line girkule?;)

orker ikke vente månedsvis på noen speil deksler...

 

hvordan det? har du en?

 

Treg til å svare jeg.... Men lyktene var solgt ja så greit du har bestilt de andre.

Bilstein er kvalitet og ligger vel på rundt 15k i Norge(gjorde før iallfall).

 

jess, kunne ikke vente:p

får vel kanskje handle meg inn noe bilstein da:p

bør vel bli fornøyd me de:)

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt hvilke stoler du eventuelt kunne byttet til som skulle gjort så mye nytte... hadde vel blitt å byttet til noe annet enn sports-stoler...?

understell kan man alltids bytte til noe mykere...

ikke det at originalt ambition understell er så sinnsykt stivt da, men kanskje noen coilovers med justerbart til/fra slag (eller hvordan man kan beskrive det).

 

må jo da bli den dyreste typen coilovers, skrudd til det mykeste.

men da hadde vel kanskje fruen fått sjokk over hvor dårlig bilen henger på veien etterpå... jeg synes absolutt ikke det er hverken dårlig sittekomfort eller kjørekomfort på en kliss original a3 ambition.

vet ikke hvilke råd jeg kan gi.. kanskje ha fruen din på et lite "hvordan en skikkelig bil skal kjennes ut" kurs?

 

Du skriver jo så fornuftig, men kvinner... Hun kjente godt forskjellen på A3'n og Saab'en og burde vel ha falt for den - men jeg er enig med deg, komforten er meget god i A3-ern.

 

Man alvorlig, det måtte jo ha blitt noe annet enn en sports stol på høyre side, det jeg lurer på er jo om det egentlig finnes noe slikt som en 'normal' stol for A3, og som kunne føles bedre. Den venstre er bra nok som den er.

 

Hadde jeg funnet en tilsvarende A3 Ambiente hadde det jo vært kul å prøve, men 5-dørs, 1.8T og automat er ikke hverdagskost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo så fornuftig, men kvinner... Hun kjente godt forskjellen på A3'n og Saab'en og burde vel ha falt for den - men jeg er enig med deg, komforten er meget god i A3-ern.

 

Man alvorlig, det måtte jo ha blitt noe annet enn en sports stol på høyre side, det jeg lurer på er jo om det egentlig finnes noe slikt som en 'normal' stol for A3, og som kunne føles bedre. Den venstre er bra nok som den er.

 

Hadde jeg funnet en tilsvarende A3 Ambiente hadde det jo vært kul å prøve, men 5-dørs, 1.8T og automat er ikke hverdagskost.

 

ta deg en tur til din nermeste audi forhandler (møller) og spør om de har noen originale s-line seter eller noe da?

har sett mange forskjellige fikserier for å få i seter som ikke helt passer, så du får nok hva du vil inn ca.

eller bare prøv med et originalt sett til en lavere klasse a3. 1.6 f.eks som jeg regner med har litt "dårligere" interiør enn 1.8T. prøv deg fram:)

 

men for å være helt ærlig, så synes jeg du burde kjøpe en Suzuki Swift til fruen, og beholde A3en selv! så kan hu sitte der uten motor med sittekomforten sin...

er ikke fan av å bøye seg etter dama når det kommer til bilen:/

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye vil du gi for en? er kule å skinntrekk.

 

di skal passe til 1,8T. har en S-line, og en som er i skinn med en litn børstet stål ring rundt.

 

:)

 

har ikke peiling på hva de koster:p

 

kan jeg få se bilde av begge?

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og de passer rett på ?

 

pris?

 

 

skal passe. eneste man må gjøre er å bytte "ramma" der som skinntrekket er festet i nederst. ligger ute noen tråder fra di som har byttet før:) kan sende bilde av hvordan den ser ut innvendi slik at du kan sjekke om den er lik den du har?

- Vw Caddy 2006

+ Audi A3 1999 (solgt)

+ Audi A3 2004 (solgt)

+ Mazda 323F 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den passet ikke rett på. Du må ta av den monteringsbranketten som sitter på den gamle "skinnposen". også bytte ut den med den som er på den nye. Det ser ut som om det ikke går, men er bare å bruke litt makt så får du trukket den over. Er ikke noe problem. Lykke til!

 

 

dette må gjøres:) han som ga meg denne beskrivelsen har en 1,8T 98 mod..

- Vw Caddy 2006

+ Audi A3 1999 (solgt)

+ Audi A3 2004 (solgt)

+ Mazda 323F 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den passet ikke rett på. Du må ta av den monteringsbranketten som sitter på den gamle "skinnposen". også bytte ut den med den som er på den nye. Det ser ut som om det ikke går, men er bare å bruke litt makt så får du trukket den over. Er ikke noe problem. Lykke til!

 

 

dette må gjøres:) han som ga meg denne beskrivelsen har en 1,8T 98 mod..

 

jeg står fortsatt ved spørsmålet... Pris?:)

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår