Gå til innhold

Volvo 240 Turbo fase to...

Ranger emnet


Volvo 240 T4R

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en my tråd om bilen min, noen husker den kansje fra før. Skal bruke vinteren til og oppgradere bilen litt her og der. Har fått bilen inn i et verksted så den blir ståendes der til jeg er ferdi.

 

Spec på bilen pr i dag er:

 

Motor:

B230FT, større turbo, Alu IC, Viking EcoMax Chip, 3" JT Eksos

 

Gir:

Getrag 262CR, Sachs Race Engineering trykkplate, 6 puck sinterlammel

 

Understell:

Bilstein ClubSport framme, Bilstein Sport bak, Polyeurethane foringer rund om, 8x17 Compomotive MO, Div stag,

 

Interiør: "Recaro" stoler fra Kadett GSI, OMP Trecento ratt, målere for turbotrykk, oljetrykk, oljetemp, vanntemp og a/f. Autometer turteller.

 

 

Noen bilder fra verkstede slik som bilen står no.(Mobilbilder)

DSC00139.jpg

DSC00140.jpg

DSC00141.jpg

DSC00142.jpg

DSC00143.jpg

 

 

Det vil komme mer bilder ettervert som ting skjer.

 

Planer for bilen er føreløbig:

gå over motoren, muligens et slikt "300 kit"

531 topp

montere truetracken,

justerbare stag og spacere i bakstilling

nye bremser forran og bak

ny lakk

nye stoler og 4 punktsbelter

muligens halvbur, får se de litt an

gruppe a vinge

montere bilstein voc dempere bak og senke bilen en god del.

skal prøve å bygge bilen litt mer race prega, siden jeg nå har fått meg bruksbil å ikke er avhengig av å bruke den hver dag.

 

Bruksbilen: Audi S4

DSC00072.jpg

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser veldig godt ut! selg (h)audien og bruk alt på 2førren;)rød 240 er nydelig:)

 

Det høres veldig smart ut når Audi er drømmen..

 

 

Fin bil' date=' men få deg svart list rundt frontruta, var nesten så den blenda meg når jeg så på bildet :P [/quote']

 

Den er under NEDplukking...ikke oppbygging. Regner med det kommer fullt oppsett med sorte liter både her og der. Noen tilhører kanskje noen andre:afro

 

 

Grom denna børsa her' date=' hae sansen for den! Må du bare ta masse bilder og updates Closeup bilde fra motor rom ? [/quote']

 

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/94978-volvo-240-t4r-volvo-240-2-3-8v-turbo.html

 

Her er fase en prosjekt tråden. Ligger bilder av litt av hvert her for de som ikke har fulgt med i timen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig smart ut når Audi er drømmen..

 

 

 

 

Den er under NEDplukking...ikke oppbygging. Regner med det kommer fullt oppsett med sorte liter både her og der. Noen tilhører kanskje noen andre:afro

 

 

 

 

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/94978-volvo-240-t4r-volvo-240-2-3-8v-turbo.html

 

Her er fase en prosjekt tråden. Ligger bilder av litt av hvert her for de som ikke har fulgt med i timen :)

 

Har da fulgt med på fase en tråden også, men vil se åssen ståa er nå med ny btr osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S klasse har stått høyt på ønskelista veldi lenge, å da jeg fikk tilbude om å kjøpe denne av en arb. kollega for en billig peng var ikke valget så vanskeli:)

 

Svarte lister kommer nokk skal du se volvoRsport:)

 

naila, du skal få deg en bra oppdatering senere i kveld.. skal ut i verkstede å knipse noen bilder nå snart..:)

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår