Gå til innhold

Mercepleie

Ranger emnet


Colli

Anbefalte innlegg

Tok en Merce her om dagen! :) Har dessverre bare etter-bilder, men de taler for seg selv! ;)

 

IMG_1373.jpg

 

IMG_1375.jpg

 

IMG_1376.jpg

 

IMG_1377.jpg

 

MercedesFrontSladd2.jpg

 

NXT Car Wash

QD + Clay

MG80 + W8000 på rotary

NXT Tech Wax for hånd

MG21 + W8000 på rotary

 

Tok av alle produkter for hånd. Syns det ble greit resultat.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NXT har cleaners i seg, og ville da fjernet lakkforsegling!

 

Ja, NXT har "dessverre" litt rens i seg, så det hjelper liksom ikke å legge siste finish med den. Må vurdere å skaffe meg noe skikkelig wet look wax. Hvis dere lurer på det "rare" bildet, så er det under fangeren bak! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La selv på MG#21 før NXT´n for ca. 3 uker siden.. Resultatet er ennå veldig bra. Herlig og vaske samt glatt og pen i lakken.

Men neste helg blir det MG#21 + Pinnacle liquid =) Den har ikke rens har jeg forstått.

Men det er vell alltid best å legge voks OPPå sealeren. Har sett flere som har skrevet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har prøvd begge deler. Holder på å forbruke MG-serien min nå. På min egen la jeg NXT før MG21, ble gull. Så prøvde jeg omvendt på et par biler, og nå legger jeg sikkert NXT etter MG21 på denne bilen jeg holder på med nå. Siden jeg legger på voksen for hånd, og tar av for hånd, vil jeg tro denne renseprosessen ikke er så veldig aktiv.

 

Syns faktisk bilen ble enda litt smooothere med NXT oppå MG21, noe som er helt naturlig. :) Når jeg har forbrukt MG-serien min skal jeg teste litt DG og PA!:)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har prøvd begge deler. Holder på å forbruke MG-serien min nå. På min egen la jeg NXT før MG21, ble gull. Så prøvde jeg omvendt på et par biler, og nå legger jeg sikkert NXT etter MG21 på denne bilen jeg holder på med nå. Siden jeg legger på voksen for hånd, og tar av for hånd, vil jeg tro denne renseprosessen ikke er så veldig aktiv.

(....)

 

Sant det.. Og om man vokser bilen 1 gang i måneden, så ville jeg valgt det blankeste og glatteste resultatet på hvilken du legger på først.

 

La selv på både sealer og NXT´n for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NXTn bør på FØR MG21, men ser dere er obs på det. Å gjøre det omvendt, da er det bedre å bare benytte NXTn vil jeg tro, men litt "forskning" er da OK...

 

Uansett ser Mercen bra ut, sort, blank og fin....akkurat som vi liker det

 

Ja, vi må jo forske litt vet du truhaa! :P Jeg går jevnlig rundt og studerer bilene jeg har tatt for uker/måneder siden og noterer tilstanden på lakken bak øret! :D

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som ikke gidder claye fordi bilen er såpass nyrenset, ren, ny osv... GLEM DET! :P Clay er uunnværlig uansett, jeg tenkte at det ikke var nødvendig, men etter en dør var jeg dritt lei av heisatur på småpartikler...... Så da var det fram med Clay og QD! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår