Gå til innhold

Vært på Torshov i Kongsberg?

Ranger emnet


Fireprint

Anbefalte innlegg

Ja produkt opplæring er viktig men også tidskrevende så i oppstarten er det nok litt usikkerhet.

Veldig greit å vite at butikken er ryddig og lett å finne frem i. Som sagt, all info mottas med takk ;)

 

Jeg har et generelt dårlig inntrykk av kunnskapsnivået blant dagens bilrekvisitabetjening, så å ha kontinuerlig fokus på dette er et godt tiltak. Total hjernedødhet har jeg opplevd både på Torshov på Strømmen og Biltema på Alnabru, selv om begge disse har hederlige unntak. Etter en kjapp gjennomgang er jeg av den formening at dagens bilrekvisitasjapper består av 70% kunnskapsløse, 10% det dessverre har tippet over for på en eller annen måte og 20% bilentusiaster.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! :uhhmmwhat?:

Uvitende ekspeditører har jeg inntrykk av at det er over hele fjøla, med unntak av meknomen der de somregel har litt sans og samling..

 

Der har vi veldig likt inntrykk, egentlig!

Til og med på volvo i kongsberg synes jeg bare det er han gamlingen som har no som helst peiling på hva han prater om.

På elkjøp derimot.. Bare en gjeng med saue-huer! Dette er ikke bra, man blir sliten og lei, og handler heller andre steder eller på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lekset opp en fyr på delelageret på Bilia Lillestrøm ganske ettertrykkelig og for "åpen mikrofon" her forleden. Ikke bare var delekunnskapen på et lavmål, men kunnskapene om kundebehandling og generelle regler om forbrukerkjøp var også fraværende. Han gikk tilogmed for å hente direktøren. Noen dager senere løste det seg til mitt beste... :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lekset opp en fyr på delelageret på Bilia Lillestrøm ganske ettertrykkelig og for "åpen mikrofon" her forleden. Ikke bare var delekunnskapen på et lavmål, men kunnskapene om kundebehandling og generelle regler om forbrukerkjøp var også fraværende. Han gikk tilogmed for å hente direktøren. Noen dager senere løste det seg til mitt beste... :)

 

Er det mulig å få se hva saken gjaldt? Nyskjerrig. :)

 

Angående delekunnskaper så er min oppfatning av det at kunder ofte har tålmodighet til å vente at eventuelt svaret blir funnet frem via forskjellige hjelpemidler, uansett hvor "enkel" oppgave det kan virke som.

Kundebehandling derimot er noe kunder ikke er så tålmodige med, med god rett. Og produkter kan læres. Det kan nok ikke kundebehandling i så stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få se hva saken gjaldt? Nyskjerrig. :)

 

Angående delekunnskaper så er min oppfatning av det at kunder ofte har tålmodighet til å vente at eventuelt svaret blir funnet frem via forskjellige hjelpemidler, uansett hvor "enkel" oppgave det kan virke som.

Kundebehandling derimot er noe kunder ikke er så tålmodige med, med god rett. Og produkter kan læres. Det kan nok ikke kundebehandling i så stor grad.

 

Jo, det hadde seg slik at jeg hadde kjøpt bremse- og forstillingsdeler for bortimot 10 000 kroner til bruks-Volvoen min. Da jeg skulle sette på kaliperene bak viste det seg at jeg hadde fått to stk venstrekalipere. Jeg fant ikke igjen originalkvitteringa, så jeg tok en utskrift fra nettbanken hvor det fremgikk at jeg hadde kjøpt varen hos Bilia en bestemt dato:

 

http://forbrukerportalen.no/faq/kvittering2

 

Vel fremme hos Bilia ble jeg avvist siden jeg ikke hadde kvittering. Siden jeg hadde satt meg inn i saken på forhånd var jeg jo klar over mine rettigheter, og det ble selvsagt et herlig munnhuggeri oss i mellom. Jeg fikk ikke byttet kaliperen, men han noterte omsider nummeret mitt. Dagen etter fikk jeg en ydmyk telefon fra en annen kundebehandler som sa at jeg selvsagt skulle få byttet delen.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker thorshov jeg, pleier å få gode rabatter der og menneskene er hyggelige og som regel veldig dyktige (liertoppen)!

Trish (så på navnelappen)er jo rimelig ny og hun kn virkelig mye til å ha jobba der i så kort tid!

Er så morsomt med den eldgamle momostolen som står til utstilling der med syk prislapp, som jeg vedder på dem ikke har solgt 1 stk av :D

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår