Gå til innhold

Veldig tungstartet dieselbil ved kald motor..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ekspertene på Fyksen (dieseleksperter) mente at pumpa var gåen, 13000,- skiftet den ut mot en brukt, men ikke bedre. Så jeg skiftet tilbake. Neste steg er måling av komp. Skifet startmotor ikveld, sviver mye lettere rundt, da den gamle starteren trekte 380A. Ble lettere å starte. Men ikke hovedproblemet.

Du får forsøke å skifte pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Har sett at det er svindyrt for ei ny pumpe, så vil tro den pumpa blir bytta ganske langt bak i køen.. :p Skal feilsøke/bytte andre deler før pumpa byttes.. 13k er endel penger.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få låne den brukte pumpa jeg har, kun får å sjekke om det er det.

 

Fant iallefall mitt problem etter mye jævelskap å banning, prøving..

Byttet starter, OKangry2

 

den gamle trekte 380amp, den nye overkant av 200... Starter som faen overalt. Burde egentlig skjønt det

 

par siste dagene har jeg måtte la bilen stå får fikk ikke start lengere med startgass og alt.

 

Nå funker alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Så det var starteren som var problemet hos deg? Røyk bilen din mye når du hadde fått start med den gamle starteren? Vår bil røyklegger som sagt hele nabolaget her.. Er grå/svart røyk.. Stinker ihvertfall diesel laaaaang vei. Motoren går jo forsåvidt ganske kjapt rundt når man vrir på tenninga, men den vil ikke tenne.. Den holder såvidt på å tenne enkelte ganger, men gjør det ikke allikevel...

 

Vi kjøpte oss nytt batteri i håp om at det skulle bli LITT bedre, men hjalp ikke mye. Starteren drar LITT raskere rundt nå enn før..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, hadde jo fette nytt batteri EXXIDE 100amps, men hjalp ikke en dritt. Hekta faktisk på starthjelp i tilegg men var fortsatt vanskelig å starte. Og da snurra motoren greit rundt, men nå. yum yum. Motoren går raskt rundt og man får komp. opp og antent blandinga. Samt at motorstyringa krever vel en del spenning for å fungere, da starteren var defekt gikk dette heller ikke.

Ble nok en del røyk når jeg fikk start, lå en del uantent diesel da ja.

 

Men dette var jo i mitt tilfelle. Men ditt symptom høres akkurat likt ut. Skader ikke å måle startstrømmen til starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Da skal jeg få målt strømmen på starteren. Hvor mange Ampere skal starteren kreve under startøyeblikket?

 

Hvor får man tak i ampere tang forresten?

Hva ligger startmotoren på i pris? (ny/brukt).

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår